حجت اله بیرانوند روز چهارشنبه در نشست ستاد برداشت غلات شهرستان دورود اظهار داشت: مقدمات کار خرید گندم در سال جاری از دی ماه سال گذشته با فراخوان برای کسانی که شرایط لازم از جمله امکانات، تجهیزات را برای این فرایند دارند آغاز شد.

وی با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در ایجاد مرکز خرید در استان وجود ندارد گفت: در بازدیدی که از ۵۰ مراکز خرید گندم در استان داشتیم همه عوامل اجرایی و تجهیزات مراکز مشخص و آماده شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن گندم از ۲۷ هزار و ۱۰۷ کشاورز در استان لرستان به ارزش ۵۱۶ میلیارد تومان خریداری شد که این رقم در شهرستان دورود ۱۹ هزار و ۲۳۵ تن از یکهزار و ۷۰۲ کشاورز است.

بیرانوند بیان کرد: هم اکنون سیلوهای استان لرستان ظرفیت ذخیره ۸۰۰ هزار تن گندم را دارند که ۲۰۰ هزار تن نیز در دست احداث است و با توجه به رسیدن به ظرفیت بالای ذخیره یک میلیون تن می بایست به سمت استاندارد سازی فرآیند خرید گندم از جمله ضدعفونی کردن مراکز خرید، کالیبره کردن تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین آلات و اخذ گواهی استاندارد برای مراکز حرکت کنیم.

وی گفت: با توجه به ثبت نام کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی امکان خرید گندم از دلال ها و واسطه ها امکان پذیر نیست.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با بیان اینکه امسال تا کنون سه هزار تن گندم سال قبل از کشاورزان خریداری شده بیان داشت: اگر کشاورزان استان گندمی از سال قبل دارند محصول آنها تا ۳۰ اردیبهشت امسال به قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید گندم در سال جاری بسیار مناسب است افزود: نهایت تلاش دولت این است که در کوتاه ترین زمان ممکن پول خرید گندم کشاورزان را پرداخت نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.