جمشید بنی فری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به اینکه کمتر از ۸۰ روز تا شروع خرید گندم و کلزا در خوزستان باقی مانده است تعاون روستایی این استان به صورت شبانه روزی در حال آماده سازی مراکز خرید است.
وی بیان کرد: استاندارد سازی باسکول‌ها، کالیبره کردن رطوبت سنج‌ها، جذب نیروهای زبده و کارآمد از جمله اقدام‌های تعاون روستایی برای فراهم کردن شرایط خرید گندم و کلزا در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۸۸ است.
بنی فری، ابراز امیدواری کرد تا پایان بهمن امسال ۶۰ انبار و سیلوی دیگر برای خرید دانه روغنی کلزا و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستان آماده‌سازی شود.
تعاون روستایی خوزستان در سال زراعی گذشته حدود ۹۰۰ هزار تن گندم و ۳۰ هزار تن کلزا از کشاورزان خوزستانی به قیمت تضمینی خریداری کرد.
تعاون روستایی خوزستان برای سال زراعی جدید خود را برای خرید بیش از یک میلیون تن گندم و ۵۰ هزار تن دانه روغنی کلزا آماده می‌کند.
سال زراعی گذشته تعاون روستایی و غله خوزستان در مجموع یک میلیون و ۳۳۰هزار تن گندم و۴۵ هزار تن دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی خریداری کرد.
امسال ۳۸۰هزار هکتار گندم آبی ، ۱۶۲هزار گندم دیم و ۶۳ هزار هکتار کلزا در خوزستان زیرکشت رفته و پیش بینی شده حدود ۱.۸میلیون تن گندم و ۱۲۰هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود.
استان خوزستان در سال زراعی گذشته از نظر میزان تولید و خرید تضمینی رتبه نخست را در کشور کسب کرد این در حالی بود که حدود ۲۰۰هزار تن گندم و کلزا بر اثر سیلاب فروردین امسال ، آبگرفتگی و خوابیدگی محصول از بین رفت.
استان خوزستان در سال زراعی گذشته با تولید ۱۶.۲ میلیون تن محصولات زراعی و باغی رتبه نخست را در کشور به دست آورد.این میزان در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۲.۲میلیون تن بود.
بر اساس چشم انداز سال ۱۴۱۰ مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به ۳۰میلیون تن خواهد رسید.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.