به گزارش ایرنا آنچه نیاز و پیش زمینه جهش تولید در شهرستان الیگودرز است ایجاد زیرساخت برای تحقق شعار سال است بدون شک ایجاد صنایع بزرگ در کاهش آمار بیکاری جمعیت این شهرستان می تواند نقشی بی بدیل ایجاد کند که تحقق این مهم نیازمند زیر ساخت مناسب است .

سالهای قبل سرمایه گذارانی بودند که باوجود نیروی کار و متخصص در الیگودررز، وجود معادن و مواد اولیه مرغوب و ارزان، و زمین مناسب برای ایجاد کارخانه های بزرگ اما به دلیل ریسک نوسانات برق سرمایه خود را به شهرهای دیگر ارجاع دادند .

یک فعال حوزه صنعت می گوید: اگر پست ۴۰۰ کیلو ولت برای الیگودرز انجام می شد اکنون مشکل ایجاد کارخانه های بزرگ را نداشتیم اما با اجرایی شدن این طرح شاهد جذب سرمایه گذار در این شهرستان خواهیم بود.

علی سرلک تصریح کرد: همه بسترها در الیگودرز مهیا است تا سرمایه گذار وارد شهرستان  شود و سرمایه گذاری کند.

یکی دیگر از سرمایه گذاران فعال بخش صنعت می گوید: اگر پست ۴۰۰ کیلو ولت در الیگودرز بود سالهای قبل قصد ایجاد کارخانه ای صنعتی را داشتیم و آن را انجام می دادیم .

خلیل رضائی با تقدیر از پیگیری های نماینده شهرستان گفت: اکنون ایجاد این زیر ساخت علاوه بر سرمایه گذاران داخلی می تواند انگیزه و زمینه را برای ورود سرمایه گذاران خارجی نیز در الیگودرز مهیا کند.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای باختر نیز گفت: تکمیل و راه اندازی پست ۴۰۰ کیلو ولت در واقع پشتوانه و زیر ساخت مناسب در زمینه صنعت است که تحقق این امر می تواند مشکل برق صنایع، کشاورزی و نوسان برق شهری و روستایی شهرستان را رفع نماید.

علی صفری افزود: این ۴۰۰ کیلو ولت به شبکه برق سراسری متصل است و قابلیت اطمینان بالایی دارد به نوعی که هرگز افت ولتاژ نخواهیم داشت.

وی  اظهار داشت: با اجرای این طرح به شهرستانهای همجوار نیز خدمات گسترده ای ارایه می شود و موجب تعالی صنایع بزرگ در این شهرستانها نیز خواهد شد.

وی افزود: برق باختر سه استان لرستان، همدان و مرکزی را تحت پوشش خدمات دارد اما پست ۴۰۰ کیلو ولت در لرستان تا کنون تنها در خرم آباد راه اندازی شده و دومین پست ۴۰۰ کیلو ولت استان در الیگودرز احداث می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون در مرحله انتخاب مشاور و خرید و نصب تجهیزات قرار داردادامه داد:برای احداث این پست ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده و پیش بینی می شود ظرف ۲ تا سه سال آینده افتتاح شود.
وی تصریح کرد: وجود پست ۴۰۰ کیلو ولت بستری مناسب برای ایجاد صنایع بزرگ و تولیدی در الیگودرز خواهد بود .

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز دردیدار با مدیران شرکت توانیر کشور علاوه بر تسریع در احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت الیگودرز که  مطالبه مردمی است خواستار تحقق موارد دیگری از جمله برق رسانی به روستاهای فاقد برق در بخش زلقی و زز و ماهرو و تامین اعتبار جهت اصلاح شبکه برق شهرستان شد.

محمد خدابخشی اظهار داست: مدیریت برق الیگودرز نیازمند تامین و تحویل یکدستگاه خودروی تریلر کشنده، چهار دستگاه بالابر و چهار دستگاه خودروی خدمت است که بایستی در اختیار این مدیریت قرار گیرد .

وی افزود: متاسفانه سالهای گذشته علی رغم پیگیری های فراوان برای راه اندازی پست ۴۰۰ کیلو ولت انتقال در الیگودرز اما هیچ اقدامی برای این کار صورت نگرفت و اکنون صنایع و کشاورزی شهرستان با مشکل نوسان برق روبرو هستند بنابراین با جدیت تمام این پروژه را پیگیری می کنیم و این طرح سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی همچنین  گفت: پنج راهدارخانه ساخته شده الیگودرز فاقد برق است که برق رسانی به راهدارخانه های تازه تاسیس شده و سایت های مخابراتی مناطق محروم از اولویتها و درخواستهای ما از شرکت توانیر است.

وی گفت: احداث ساختمان نمایندگی برق در شهرهای جدید چمن سلطان، شاپورآباد و بزنوید مرکز بخش ذلقی برخی از پیگیری ها و مطالبات ما از شرکت توانیر است که بایستی تحقق بخشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.