براساس گزارش میدانی خبرنگار ایرنا ، اگر چه نیروهای خدمات شهری شهرداری ۵۸ گانه استان مازندران  به خصوص شهرهای بزرگی چون ساری، بابل، آمل، قائمشهر به دلیل بالا بودن تعداد نامزدها و حجم زیاد پوسترهایی که در اوج ساعات تبلیغاتی میدانی روزانه تا پاسی از شب پوسترها و تراکت های بر جای مانده برروی زمین  را پاکسازی می کردند، ولی حجم زیادی از پوسترها و تراکت های تبلیغاتی کاندیدای به دلیل بی توجهی هوادارانشان بر روی تابلوهای مخابراتی و برق گرفته تا بر روی درختان و در و دیوار شهر باقی ماند که نیروهای خدمات شهری شهرهای استان به خط شدند تا شاید بتوانند این حجم از پوسترهای تبلیغاتی را از سطح شهر در روز جاری پاکسازی کنند.
همچنین به دلیل چسباندن تراکت های و پوسترهای تبلیغاتی برخی نامزدها بر روی ساختمان های مرتفع و درختان حاشیه شهر نیروهای آتش نشانی نیز با نردبان های مخصوص ارتفاع به کمک نیروهای خدمات شهری آمدند تا هر چه سریعتر نسبت به پاکسازی و زیباسازی شهر در پایان سال ۹۸ اقدام کنند.
بنا به اظهار برخی مسئولان شهری در مازندران به دلیل استفاده از چسب و خمیر برای نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدها به خصوص  بر روی بلوک های بلوارهای شهری از سوی هواداران نامزدها و بر جای ماندن اثر این مواد ، با وجود پاکسازی پوسترها احتمال نیاز به رنگ کاری نیز وجود دارد که این کار پاکسازی را طولانی می کند.
ابلاغ به شهرداری ها برای امحاء پوسترهای تبلیغاتی 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت : با اعلام قطعی نتایج انتخابات در اکثر حوزه های انتخابیه، به شهرداران ابلاغ شد تا نسبت به پاکسازی  و امحاء پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهرها در راستای زیباسازی اقدام کنند.
مهدی رازجویان افزود : مازندران از استان های گردشگر پذیری است که زیباسازی شهرها در اولویت شهرداران باید قرار گیرد و باید تمام نیروهای خدمات شهری در شهرداری ها این کار را در اولویت اول فعالیتشان قرار دهند.
وی گفت : به دلیل حجم زیاد پوسترهای تبلیغاتی کاندیدای مجلس یازدهم امحاء آن نیاز به زمان بیشتری دارد، ولی پیش بینی می شود حداقل در ۴۸ ساعت آینده در اکثر شهرها این پاکسازی به طور کامل انجام شود.
در استان مازندران ۱۲۸ نامزد در گردونه تبلیغات انتخاباتی قرار داشتند و طی یک هفته فرصت قانونی بیشترین تبلیغاتشان بر خلاف دوره گذشته بر چسباندن و پخش پوستر و تراکت های کاغذی بود.

بر اساس برآوردهای اولیه هر نامزد به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ هزار قطعه پوستر و تراکت تبلیغاتی کاغذی منتشر کرده که بخش زیادی این پوسترها بر در و دیوار اماکن عمومی شهری و روستایی چسبانده شده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.