شیرزاد نجفی روز سه‌شنبه به رسانه ها اعلام کرد: با توجه به حمله آفت "برگ خوار بلوط" به جنگل‌های بخش پاپی سپیددشت، محلول پاشی در جنگل‌های منطقه کومان و دره اناران آغاز شده است.

وی گفت: محلول پاشی با استفاده از تراکتور در حدود ۳۰۰ هکتار در کانون شیوع این آفت آغاز شده و با توجه به وسعت جنگل‌های بلوط در استان و صعب العبور بودن برخی از مناطق و محدود بودن نیروی انسانی، فقط نقاط آلوده به آفت "جوانه خوار بلوط" سمپاشی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: استفاده از بالگرد به دلیل هزینه بالا و نداشتن قدرت مانور در برخی از مناطق به صرفه و مؤثر می باشد و نیروهای منابع طبیعی در سراسر استان به صورت مستمر در حال گشت زنی هستند و چنانچه نقاطی را آلوده به این آفت ببینند، بلافاصله اقدامات بیولوژیکی را انجام خواهند داد.

نجفی بیان کرد: اخذ سند تک برگی بیش از یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان در دستور کار قرار گرفته و طی یک عملیات جهادی و در یک برنامه زمانبندی مشخص اجرا می شود.

وی گفت: با این اقدام مالکیت مردم تعیین و تکلیف شده و مالکین و سرمایه گذاران راحت تر می‌توانند نسبت به کارهایی که قصد انجام دارند را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.