اسفندیار خزائی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: کشیک نوروزی تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و در زمان اجرای طرح یاد شده ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در آماده باش کامل هستند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت در صورت دریافت گزارش های مردمی و مشاهده هرگونه تخریب و تصرف با قاطعیت کامل با متخلفان برخورد می کنند و این برخورد با شدت و قاطعیت در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی صورت می پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: در صورت وقوع کوچکترین تخلف در عرصه های منابع طبیعی به هیچ عنوان اغماض و چشم پوشی صورت نمی گیرد بلکه متخلفان به مراجع قانونی معرفی می شوند.

خزائی گفت: تیم های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی به رصد و پایش اراضی ملی همدان می پردازند تا متخلفان از فرصت تعطیلات  نوروز برای دست اندازی به اراضی ملی و انفال سوء استفاده نکنند.

وی اظهار داشت: به طور حتم مردم مهمترین و موثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و اراضی ملی بر عهده دارند و بدون مشارکت آنها حفاظت منابع طبیعی به تنهایی ممکن و میسر نمی شود.

خزائی از شهروندان خواست چنانچه در تعطیلات نوروز برای تفریح به دامن طبیعت و عرصه های طبیعی مراجعه می کنند، ضمن آنکه مراقب سرمایه های ملی باشند در صورت مشاهده آتش سوزی

و تخلف های تعمدی و احتمالی، موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

نزدیک به نیمی از وسعت استان را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد که ۸۲۲هزار هکتار آن مرتع و ۴۳ هزار هکتار آن شامل جنگل دست کاشت، اراضی جنگلی و ذخیرگاه جنگلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.