حمیدآزادبخت روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای طرح مبارزه با ویروس کرونا و تعطیلی کسبه و بازاریان تاکنون ۷۰۷ واحد صنفی متخلف پلمب و ۲هزارو ۵۰۰ اخطار صادر شده است.

وی اظهار داشت: تداوم قرنطینه و بسته شدن بازار و کسبه موجب شده تا صاحبان این واحدها به دلیل مشکلات مالی در ساعتهایی از روز برخلاف قانون اقدام به  بازگشایی واحد صنفی نمایند که تخلف بوده و پلمپ می شود.

وی افزود: در برخی مواقع پلمب واحدها با مقاومت صاحبان مغازه و حتی تهدید بازرسان و درگیری مواجه شده که ناشی از فشار مالی در این شرایط است.

آزادبخت گفت: بازگشایی واحدهای صنفی تا اعلام رسمی ستاد پیشگیری از کرونا ممنوع است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجرد گفت: واحدهای صنفی این شهرستان نباید تا اعلام رسمی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اقدام به باز کردن واحدهای خود کنند.

 آزادبخت گفت: پیرو مصوبه استانی ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا فعالیت همه واحدهای صنفی به استثنای صنوف تامین کننده مایحتاج عمومی مردم تا زمان اعلام رسمی ستاد پیشگیری از کرونا ممنوع است.
آزادبخت افزود: زمان بازگشایی واحدهای صنفی در سطح این شهرستان بر اساس تصمیمات ستاد پیشگیری از شیوع کرونا اعلام خواهد شد لذا تا زمان اعلام قطعی بازگشایی واحدهای صنفی که از طریق اداره صمت و مسئولین ارشد شهرستان اطلاع رسانی می‌شود، از کلیه متصدیان واحدهای صنفی درخواست داریم همکاری لازم را با مجریان طرح فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.
وی  ادامه داد: نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی درحوزه توزیع کالاهای سلامت محور، نظارت بر روند توزیع اقلام ضروری و مورد نیاز مردم در این ایام، بازرسی از واحدهای صنفی،تعدادی شناسایی عوامل احتکار یا قاچاق مواد شوینده و بهداشتی،  الکل تقلبی و فاقد مجوز، از جمله اقداماتی بود که در آغاز طرح مبارزه با شیوع کرونا توسط اداره صمت و اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی تحت پوشش و واحد بازرسی و نظارت اصناف بروجرد به اجرا در آمد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: در ادامه این طرح، موضوع اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور و به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا در دستور کار بوده و هست  تمامی واحدهای صنفی در سطح شهر به غیر از واحدهای صنفی نانوایی، سوپر مارکت، میوه فروشان، کالاهای پزشکی، لبنیات و داروخانه‌ها و تعدادی از صنوف خدمات فنی بصورت کشیک جهت ارائه خدمات ضروری مردم را برآورده کنند مجوزها صادر شده است.
آزادبخت افزود: با همت و توان بازرسان موضوع تعطیلی واحدهای صنفی در سطح شهرستان بروجرد به اجرا درآمد و تمامی واحدهای صنفی با مشارکت و همکاری شایسته کسبه  تعطیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.