حسین قاسم زاده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع کرونا، قیمت گوشت قرمز با افزایش روبه رو شد و البته میزان تقاضا هم بسیار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در این روزهای کرونایی، قیمت مشتقات لاشه دام نیز به شدت افت پیدا کرده است، افزود: غذاخوری ها، کله‌پزی ها و جگرپزی ها تعطیل شده و به دنبال آن، تقاضا برای گوشت و مشتقات آن نیز کاهش یافته است.

وی گفت: با توجه به کاهش قیمت دنبه، دنده، جگر و کله پاچه، قیمت گوشت قرمز در بازار بالا رفته است تا کاهش قیمت مشتقات را جبران کند.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد اظهار داشت: با توجه به این شرایط، اگر قیمت گوشت افزایش نداشته باشد، کشتار مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اواخر سال گذشته افزایش قیمت دلار، سبب شد تا قاچاق دام افزایش یابد و قیمت دام زنده هم افزایش یافت، البته امسال هم قیمت دام زنده اندکی افزایش یافته است که بخشی از افزایش قیمت گوشت متاثر از آن است.

وی افزود: تعطیلی چندروزه کشتارگاه صنعتی بجنورد و افزایش قیمت هزینه های کشتار هم در افزایش قیمت گوشت تاثیرگذار بوده است.

قاسم زاده تصریح کرد: مدیر کشتارگاه صنعتی بجنورد ۲ هفته پیش از نوروز تغییر یافت و پس از تعیین مدیریت جدید هزینه های کشتار ۳۰ درصد بالا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون گوشت خوب بره به ازای هر کیلوگرم یک میلیون و ۵۰ هزار ریال است و جگر مخلوط بره به ازای هر کیلوگرم ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار ریال عرضه می شود.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد گفت: جگر مخلوط گوساله ۵۰۰ هزار ریال، جگر خالص گوساله ۵۶۰ هزار ریال و هر دست کله پاچه گوسفند نیز ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار ریال است.

خراسان شمالی از قطب های دامپروری و تولید گوشت در کشور است.

سه میلیون واحد دامی در خراسان شمالی نگهداری و پرورش داده می شود و پنج هزار و ۲۸۷ راس دام سنگین در ۱۱۱ گاوداری صنعتی استان نگهداری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.