محمد بهرو  روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: همزمان‌با افزایش قیمت دلار طی سنوات گذشته، متاسفانه با معضل قاچاق دام زنده مواجه بودیم که این مشکل با روند افزایش قیمت دام زنده و گوشت  همراه شد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه درزمان حاضر از نظر ذخایر استراتژیک گوشت منجمد، در این زمینه تا یکسال آینده هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت.
 قاچاق دام زنده به خارج از کشور باعث شد در یک برهه زمانی دامپروری ها دام زنده را به قیمت گران خریداری کنند و به همین دلیل قیمت تمام شده‌ آنها  از قیمت بازار فراتر رفت.
وی گفت:  پیشنهاد کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز این است که با فعال کردن کشتارگاه های مرزی به جای دام زنده گوشت گرم و به صورت قانونی به کشورهای همسایه صادر شود.
وی اضافه کرد: با هدف پیشگیری از گرانفروشی و کوتاه کردن دست دلال ها، گوشت به صورت مستقیم توسط تعاونی های تولیدی در فرشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز در ادامه اظهاراتش به ممنوعیت صادرات شیر خشک استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری های این کمیسیون  مجوز صادرات شیر خشک به میزان پنج  هزار تن برای کل کشور صادر شده است.
 بر اساس این مجوز میزان سهمیه هر استان برای صادرات شیرخشک با توجه به ظرفیت و میزان تولید آن استان انجام خواهد شد.
وی   در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره  به  صادرات تخم مرغ  نیز گفت: صادرات این محصول با توجه به وضعیت بازار داخلی توسط اتحادیه مرکزی مرغداران میهن  کنترل  و مجوزهای لازم به صادر کنندگان  اعطا  می گردد تا زمینه برای افزایش قیمت فراهم نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.