اسماعیل معمارپور روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:
کشف شش هزار و 563 فقره تخلف به ارزش 13 میلیارد و 146 میلیون و 888 هزار ریال ارزش از فعالیت های این اداره است .
وی گفت: در همین مدت تعداد شکایات واصله و رسیدگی شده 630 مورد و تعداد گشت های مشترک برگزارشده 358 مورد بوده است.
وی ادامه داد: بیشتر تخلفات مربوط افزایش غیرقانونی قیمت‌ها، رعایت نکردن قوانین مربوط به بهداشت و سلامت به ویژه در نانوایی‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی و بالاخره عدم کسب مجوز لازم پیش از دایر کردن واحد صنفی بوده است.
وی به حوزه قاچاق کالا و ارز در فردیس اشاره کرد و افزود: در این حوزه 783 مورد بازرسی انجام شده، تعداد پرونده متشکله 210 فقره و ارزش ریالی کشفیات نیز در این شهرستان به چهار میلیارد و 799 میلیون و 137 هزار ریال رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان فردیس با حضور کلیه ارگان های ذیربط و حضور حداکثری شهروندان فردیس از دیگر اقدامات این اداره به شمار می رود که امیدواریم منشا خیر و برکت و زمینه ساز خدمات شایان به هموطنان عزیز باشد.

** کشف انبار سیگار قاچاق در فردیس
معمارپور، کشف انبار سیگار با بیش از پنج هزار باکس انواع سیگار قاچاق در فردیس به ارزش ریالی بیش از 12 میلیارد ریال به عنوان یکی از شاخص ترین اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: کلیه مصوبات کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی، سلامت و امنیت غذایی و کارگروه آرد و نان در این شهرستان اجرا شده است.
وی اجرای طرح های ویژه مناسبتی از جمله نوروز 95، بازگشایی مدارس، ایام ضیافت، کنترل و نظارت بر بازار کالاهای اساسی و هدف، اجرای طرح جمع آوری قلیان و برخورد با عرضه کنندگان داروهای غیرمجاز، ساماندهی صنوف سفره خانه ها، چایخانه ها و عطاری ها، هماهنگی با ارگانهای مختلف در برگزاری گشتهای تلفیقی متناسب با ماموریتهای محوله از سوی این سازمان، فرمانداری شهرستان فردیس، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، بخشداری ها، شبکه بهداشت و درمان، دخانیات، اتاق اصناف و... را از دیگر فعالیتها در این شهرستان برشمرد.
وی یادآور شد: طرح کنترل باسکول و ترازوها با همکاری سازمان استاندارد استان البرز در بیش از سه هزار واحد صنفی شهرستان فردیس نیز در سال جاری در این شهرستان اجرا شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردیس در بررسی وضعیت واحد صنایع نیز گفت: تعداد بازدیدهای انجام شده جهت پایش واحدهای این شهرستان 165 مورد، 21 بازدید برای تخصیص سوخت و تخصیص 773 هزار لیتر سوخت نفت و گاز، تعداد 8 مورد گشت مشترک با اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به منظور رصد واحدهای غیرفعال، نیمه فعال و واحدهایی که تعدیل نیرو داشته اند، بخش دیگری از اقدامهای انجام شده را تشکیل می دهد.
** واحدهای صنفی در فردیس قبل از فعالیت باید پروانه کسب بگیرند
وی با تاکید براینکه هر واحد صنفی در این شهرستان قبل از شروع فعالیت، باید پروانه کسب داشته باشد، گفت: متاسفانه رعایت این قاعده هنوز به نحو مطلوب در بین مردم جا نیفتاده است، چرا که اغلب کارگاه یا مغازه ای را راه اندازی می کنند بعد موضوع کسب پروانه را پیگیری می کنند.
وی افزود: این در حالی است که هر کس قصد راه اندازی صنفی را دارد، ابتدا باید بر ضوابط داخلی آگاهی داشته باشد و مطمئن شود مغازه ای را که دایر می کند، آیا از شرایط لازم برای اخذ پروانه کسب برخوردار است یا خیر.
معمارپور تاکید کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت ابتدا بررسی می کند که اگر واحدی شرایط ایجاد مغازه را داشت برای متقاضی تشکیل پرونده می دهد، کسانی که آمدند ضوابط داخلی را نمی دانستند یا به آنها اعلام نشده و مراجعه نکرده اند، اکنون در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته و دچار مشکل شده اند.

** رفع مشکل و ساماندهی نانوایی های شهرستان فردیس
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردیس گفت: این شهرستان با پراکندگی جمعیت مواجه است، لذا براین اساس قرار شد مکان هایی که توسعه یافته محسوب می شوند برای ایجاد نانوایی نیاز سنجی شوند.
معمارپور افزود: باید اتحادیه نانوایی های فردیس مناطقی که نیاز به راه اندازی واحد نانوایی دارد را به اداره صنعت، معدن و تجارت انعکاس دهد تا از طریق کارگروه آرد ونان بررسی شود و در صورت وجود شرایط لازم برای واحدهای متقاضی ایجاد نانوایی، سپس به آنها مجوز داده شود.
وی اظهار کرد: غربالگری در خصوص مکان نانوایی هایی که در شهرستان فردیس نزدیک به هم هستند انجام خواهد شد و براین اساس جاهایی که نیاز به نانوایی ندارند جایگزین مناطقی که نانوایی کم دارند، خواهد شد.
وی در خصوص پلمب نانوایی های غیرمجاز در فردیس گفت: بدنبال این نیستیم که واحدی را پلمب کنیم، بلکه می خواهیم قانون نظام صنفی را رعایت کرده و انتظار داریم تمام واحدهای صنفی در شهرستان قوانین نظام صنفی را مطالعه و رعایت کنند.
7417/ 6155خبرنگار: منصور جمشیدی** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.