محمد شریفی مقدم روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: بر این اساس تنها اصنافی که مایحتاج اساسی مردم را تامین می کنند می توانند به فعالیت ادامه دهند و بازارهای هفتگی تعطیل است.

وی ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری از شکل گیری تجمعات در سطح شهر، طرح ویژه انضباط شهری به دستور قضایی دادستان ، همراهی فرماندار خرم آباد و نیروهای انتظامی آغاز شده و بر اساس آن سد معبر و دستفروشی تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

وی گفت: بر اساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سد معابر عمومی، اشغال پیاده‌رو، استفاده غیرمجاز از آن‌ها و میدان‌ها برای کسب و سکونت ممنوع و شهرداری موظف است راسا برخوردهای لازم را انجام دهد که با توجه به وضعیت کنونی هرگونه ازدحامی در سطح شهر ممکن است موجب آسیبهای جبران ناپذیر به سلامت شهروندان شود.

 شهردار خرم آباد افزود: در روز اول اجرای طرح با تذکر و هشدار به کسبه و دستفروشان اکتفا کردیم  که انتظار می رفت  با توجه به خطرات ایجاد سد معبر برای سلامتی شهروندان، با همکاری بیشتری توسط آنان مواجه شویم اما متاسفانه این امر محقق نشد و از این رو طرح انضباط شهری با حمایت نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفت.

شریفی مقدم ادامه داد: پس از بی توجهی کسبه هایی که بخش عمده ای از پیاده رو را اشغال نموده و همچنین دستفروشان به هشدارهای صورت گرفته، جمع آوری عوامل سد معبر توسط اکیپهای ویژه رفع تخلفات شهری انجام شد که متاسفانه با برخی مقاومتها و حرکات غیرقانونی نیز مواجه شدیم.

وی با اشاره به لزوم تعطیلی بازارهای هفتگی و تمامی مراکز فروش کالاهای غیر ضروری اظهار داشت: شهرداری به هیچ وجه به دنبال بیکاری و قطع درآمد دستفروشان نیست  اما در شرایطی که  حفظ جان و سلامتی شهروندان در میان باشد هر گونه مسامحه ای به منزله جفا در حق مردم است .

شهردار خرم آباد تاکید کرد: از تمامی کسبه، بازاریان و دستفروشان خواهشمندیم جهت توقف شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از شکل گیری یک فاجعه‌ جبران ناپذیر، با خدمتگزاران خود در شهرداری همکاری نمایند تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این بیماری کم سابقه از سطح شهر باشیم.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکنون ۳۳۵ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده و از این تعداد ۲۰ نفر جان باخته اند.

تا روز شنبه ۲۴ اسفند، خرم آباد با ۶۲ مبتلا پس از الشتر بیشترین تعداد بیماران این ویروس را داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.