محمدرضا قنواتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به دلیل احتمال زیاد خطر ابتلای زباله گردها به ویروس کرونا به دلیل وجود زباله های عفونی خواستار جمع آوری این زباله گردها تا شرایط عادی شده ایم.

وی ادامه داد: شهرداری قوه قهریه برای جمع آوری زباله گردها ندارد اما نیروهای اجراییات شهرداری اهواز در کنار نیروی انتظامی آماده جمع آوری زباله گردها هستند.

قنواتی توضیح داد: البته بحث ساماندهی زباله گردها از پیش وجود داشته و برای قسمت غرب و شرق اهواز نیز پیمانکار مشخص شده است.

وی ادامه داذ: با همکاری این پیمانکاران درحال شناسایی زباله گردها هستیم تا با تعیین ساعت کاری و پوشاندن لباس مشخص، فعالیت این زباله گردها منسجم شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند همچنین درخصوص جمع آوری زباله های عفونی گفت: طبق قانون شهرداری وظیفه‌ای در قبال جمع‌آوری پسماندهای عفونی ندارد اما در بیشتر شهرها این وظیفه به شهرداری ها موکول شده است. مقرر شد مطب ها و بیمارستان ها زباله های عفونی خود را ابتدا امحا کنند تا کارگران شهرداری با ماشین آلات مکانیزه این زباله ها را جمع آوری کنند.

وی افزود: درحال حاضر مطب ها این زباله ها را امحا نمی کنند اما بیمارستان ها دستگاه امحای زباله را دارند، زمانیکه این دستگاه ها خراب می شود بیمارستان ها تا چند روز آن را تعمیر نمی کنند و زباله ها را به همان شکل اولیه به کارگران شهرداری تحویل می دهند.

روزانه یک هزار تن زباله شهر اهواز به سایت پسماند اهواز منتقل می‌شود. 

تا ظهر روز یکشنبه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان ۶۹ نفر ثبت شده است که ۱۶ نفر از آنها فوت شده اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به پنج هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.