به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر یاراحمدی امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به مراکز ضایعاتی در سطح شهر خرم آباد و مسائل بهداشتی که برای مردم ایجاد می‌کند، اظهار داشت: در سطح شهرستان خرم آباد ۵۷ ضایعاتی داشته ایم که ۱۷ مورد از آنها را در منطقه اسد آبادی پلمب کرده ایم.

وی با بیان اینکه متأسفانه ضایعاتی‌ها جزو هیچ صنفی نیستند، پروانه ندارند و بایستی اساساً در خارج از شهر باشند، تصریح کرد: ما از دادستانی و شهرداری خواسته ایم این ضایعاتی‌ها را جمع آوری کنند، قانون به ما اجازه برخورد نمی‌دهد، بایستی شهرداری‌ها و صنوف در این رابطه کار کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بهداشتی روستای «جوجه حیدر» و ابتلای برخی از اهالی این روستا به بیماری هپاتیت A گفت: بیماری هپاتیت A از طریق آب و غذای آلوده منتقل می‌شود، این روستا یکسری چاه آب دارد که مردم در زمان کمبود آب از این چاه‌ها استفاده می‌کردند.

یاراحمدی افزود: این چاه‌های آب آلوده شده اند و همین عامل بروز بیماری شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این بیماری در روستای «جوجه حیدر» کنترل شده است، ادامه داد: در حال حاضر دو موضوع داریم، نخست آنکه شرکت آب و فاضلاب روستایی قول داده است یک منبع آب تا پایان بهمن ماه در این روستا افتتاح کند تا کمبود آب روستا برطرف شود، از سوی دیگر چاه‌های آب آلوده در منازل را تخریب می‌کنیم و پیگیر موضوع هستیم.

براساس این گزارش، مقداد صارمی بخشدار اشترینان پیش از این در خصوص مشکل آب روستای جوجه حیدر از توابع بخش اشترینان، گفته بود: در این روستا ۲۰ چاه غیر مجاز و غیر بهداشتی وجود دارد و در برخی از منازل مسکونی هم چشمه وجود دارد و متأسفانه چاه‌های آب همچنان موجود است و مردم در مقابل پلمب آنها مقاومت می‌کنند و حاضر نیستند کنتور آب تهیه و خریداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.