دکتر امین حسنوند شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور مجوز تولید سه شیفت برای شرکت‌های الکل سازی افزود: کارخانجات ملزم شدند الکل‌ها را با تعرفه دولتی و تخفیف ویژه با نظارت معاونت غذا و دارو توزیع کنند.

وی اظهار داشت: تولید و عرضه روزانه ۱۰ هزار بطری الکل ۷۰ درصد بین داروخانه‌ها و بیمارستان‌های استان، صدور مجوز تولید پک الکلی ضدعفونی سطوح و دست در حجم‌های مختلف برای شرکت الکل سازی «گوارا» شهرستان چگنی، صدور مجوز تولید ۳۰ هزار عدد ژل و اسپری ضدعفونی برای شرکت پرمون خرم آباد، استقرار دو تیم دو نفره از معاونت غذا و دارو در کارخانجات الکل سازی نصر و ویسیان جهت نظارت بر تولید و توزیع الکل از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

وی ادامه داد: انجام تعداد ۸۵ بازرسی با گشت مشترک از داروخانه‌های استان، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار الکل و ماده ضدعفونی کننده در استان با نرخ مصوب تعزیرات با نظارت معاونت غذا و دارو، توزیع ۱۰۰ هزار دستکش یکبار مصرف با نرخ مصوب تعزیرات با نظارت معاونت غذا و دارو، توزیع ۵۰ هزار ماسک با نرخ مصوب تعزیرات با نظارت معاونت غذا و دارو از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

حسنوند بیان کرد: تأمین ۲ هزار و ۴۰۰ عدد قرص کلت را که وزارت متبوع در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه قرار داده است و سپس معاونت بهداشتی در اختیار معاونت غذا و دارو قرار داده که از این تعداد ۶۰۰ عدد در اختیار بیمارستان عشایر قرار داده شده تا زیر نظر خانم دکتر زواره‌ای متخصص عفونی تنها به بیماران کرونا مثبت داده شود.

وی اضافه کرد: ۱۳ هزار  عدد قرص هیدروکسی کلروکین، ۶ هزار عدد کپسول اسلتامیویر توزیع شده و موجودی ۶۰۰ عدد قرص ریباورین در بیمارستان امام الشتر و ۲۰۰ عدد در بیمارستان شهدای عشایر از اقدامات صورت گرفته در حوزه تأمین دارو است.

وی افزود: طراحی، چاپ و توزیع ۵۰۰۰ پوستر آموزشی پیشگیری و مراقبت‌های ایمنی ویروس کرونا توسط واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو به منظور کاهش تشویش اذهان عمومی و رعایت صحیح نکات ایمنی از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.