به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، امروز جمعه با حضور در بام خرم آباد، یک اصل نهال میوه کاشت.

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری اظهار داشت: از اسم خرم آباد پیداست که شهری دارای پوشش گیاهی، مراتع و جنگل است و همچنین به اندازه کافی زمینه‌های رشد و رویش را دارد در همین راستا در گذشته به نام خرم آباد نامگذاری شده است.

وی افزود: تجربه به مردم ثابت کرده است چنانچه منطقه، حومه و شهری که از پوشش گیاهی مناسب و جنگل برخوردار باشد شور و نشاط به همراه دارد و شهری که دارای چمن زار و پوشش گیاهی است شبیه انسانی است که از انرژی و نشاط برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: وجود محیطی با پوشش گیاهی مناسب به طور مستقیم بر روحیه افراد تأثیر گذار است و همچنین در آموزه‌های اسلامی نیز به درختکاری توصیه شده است.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: در باب درختان میوه دار پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید هر درخت میوه داری که بکارید و انسانی از آن میوه استفاده کند صدقه‌ای در راه خداوند است و یا در ختی که حتی میوه نداشته باشد بازهم داری اجر ثواب و صدقه دادن در راه خداوند است.

وی گفت: درختکاری علاوه بر اینکه سبب با نشاط شدن چهره شهر می‌شود آلودگی‌ها و گرد و غبار شهرها نیز توسط پوشش گیاهی جذب می‌شود و همچنین درختان بر اساس عمر و شاخ و برگی که دارند میلیون‌ها گاز کربنیک را جذب و هوای آلوده را به خود جذب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت پوشش گیاهی که بر کسی پوشیده نیست باید همه تلاش کنیم از جنگل‌ها، چمنزارها و فضای سبزی که در اختیار داریم به خوبی مراقبت کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی خاطر نشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر از نظر پوشش گیاهی وضعیت بسیار خوبی در استان داریم ولی کافی نیست و باید افزایش پیدا کند و مردم نیز در حفظ و نگهداری محیط جنگل مانند محیط خانه خودشان تلاش و کوشش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.