مجید پاتو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نهال ها شامل سرو نقره ای، ارغوان، انواع بلوط، داغداغان، سرو خمره ای، زیتون وحشی و بنه است که در راستای احیا و توسعه جنگل ها و مراتع این شهرستان کاشته می شوند.
وی اضافه کرد: علاوه بر اختصاص نهال به مناطق شهری و روستایی، در جنگل های این شهرستان نیز گونه های بادام، بنه، گلابی وحشی، زالزالک و گونه های بومی منطقه کاشته خواهد شد.
وی بیان کرد: امسال 50 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرحهای توسعه جنگلکاری و آبخیزداری این شهرستان تخصیص یافته که 20 میلیارد ریال آن برای توسعه جنگل‎های حاشیه سد مهاباد و کوه داشامجید و 30 میلیارد ریال دیگر آن برای اجرای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی هزینه شده است.
رییس اداره منابع طبیعی مهاباد، وجود بلایای طبیعی را ناشی از تخریب فضای سبز و جنگل ها و کاهش پوشش گیاهی عنوان کرد و گفت: گرم شده کره زمین، تغییرات آب و هوایی اقلیمی، کاهش آب های شیرین، بیابان زایی و پدیده گرد و غبار، سیلاب، بلایای ناگهانی و تدریجی از جمله مشکلات زیست محیطی هستند که به علت تخریب پوشش گیاهی و جنگل در دنیا اتفاق می افتد.
به گزارش ایرنا، از 15 تا 21 اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
2093/3020/9903
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.