صمد باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نهال های توزیعی از نوع سنجد (مثمر)، بیدمشک، بید مجنون، صنوبر، سرو خمره ای و سرو نقره ای است، افزود: غرس نهال در موسسه خیریه گل های باغ رحمت (مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان) و مرکز آموزش عالی شهید باکری و مدارس انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه یک هکتار جنگل می تواند 2.5 تُن اکسیژن تولید و همچنین 68 تُن گرد و غبار را دفع کند، اظهار داشت: میاندوآب دارای 32 هکتار پارک جنگلی به نام شهید قاسمی واقع در مسیر میاندوآب - شاهین دژ (روستای علیار کندی)، 49 هکتار ذخیره گاه جنگلی در روستای 'سایینجیق' در بخش باروق است که توسط قُرق بانان حفاظت می شود.
وی بیان کرد: همچنین این شهرستان دارای 70 هکتار مرتع در روستای 'قشلاق تلخاب' در بخش مرکزی است که در تولید علوفه، حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش آن، فرآورده های دامی و صنعتی، تولید عسل و ایجاد فضای سبز تاثیر مهمی دارد و در آن محل نیز بذرپاشی در مساحت 75 هکتار اجرا می شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب اظهار داشت: مدیریت و کنترل چرای دام در حوزه استحفاظی شهرستان در 14 هزار هکتار انجام می گیرد و ممیزی مراتع و تمدید پروانه چرای دام در مراتع ممیزی سطح شهرستان اجرا می شود.
وی ادامه داد: عوارض تبصره 28 (حقوق سالیانه بهره برداران از مراتع) به ارزش 320 میلیون ریال دریافت و در راستای مشارکت و حفاظت از مرتع در روستاهای شورجه حمیدیه، اربط سفلی، ممه کندی، جبیک لو، قره یلک، اولامچی و محمد قلی قشلاقی با بهره برداران عقد قرار داد شده است.
وی با اشاره به واگذاری معادن گفت: هم اکنون هشت معدن در روستاهای حاجی کندی، آت دره سی، قوروقچی، آغبلاغ، گوزلوی علیا، زنگی آباد و حسین آباد قلعه میاندوآب فعالیت می کند و در این زمینه معادن به سرمایه گذاران جهت استخراج محصول واگذار شده است.
باقری در خصوص واگذاری زمین برای ساخت مسکن در روستاها بیان کرد: در روستای توسعه مسکن روستایی هفت هکتار زمین در روستای حمید، هشت هکتار در روستاهای رسول آباد، حیدرباغی، آغبلاغ و 7.5 هکتار در مروان کندی در قالب ماده 4 ساماندهی مسکن روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان واگذار شده است.
به گزارش ایرنا، از 15 تا 21 اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته 'منابع طبیعی بزرگ ترین سرمایه ملی' نامگذاری شده است.
9871/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.