عبادت و تقوای الهی از صفات بارز آن حضرت بود، ستاره درخشان و فروزانی از میان جمله زنان عالم، یکی از بهترین الگوهایی که یک مادر مسلمان ایرانی می تواند داشته باشد، زبان و قلم از گفتن و نوشتن فضایل و کمالات آن بانوی بزرگ اسلام قاصر است.

در دنیای پیشرفته امروز حضور زنان ایرانی در تمامی عرصه های اجتماعی بسیار پررنگ شده و به عینه می توان دید که بانوان نقش بسیار تاثیرگذاری در رشد و تعالی خانواده و جامعه دارند.

زن ایرانی و واژه مادر از قداست و محبوبیت خاصی در میان قاطبه مردم کشور برخوردار است، به جرات می توان گفت زنان غربی از این جایگاه هرگز برخوردار نبوده و نیستند.
جایگاه و قداست زنان و مادران ایرانی و نقش موثر آن ها در تربیت فرزندان و ایجاد محیط و خانواده ای سالم در جامعه ایرانی، دشمنان را بر آن داشته تا با ارائه برنامه های درازمدت با بی معنا کردن این واژه نهایت تلاش و حربه های خود را به کار گیرند.
یک کارشناس ارشد تفسیر و علوم قرآنی اظهار داشت: از منظر اسلام زن قبل از اینکه زن باشد یک انسان است، باهمه قابلیتها وگرایشهای ذاتی کمال جویی که هر انسانی دارد ولو هیچ وقت فرصت پرداختن به نقشهایی همچون همسری و مادری برایش فراهم نشود.
مریم صادری افزود: هیچ دین وآیینی مانند اسلام از حق و حقوق زنان دفاع نکرده و به این امر توجه نداشته نمونه بارز آن سوره های نسا و بقره  است که در باب حمایت از شان و حقوق زنان نازل شده اند.
وی با اشاره به اینکه اسلام بر حضور زن در جامعه تاکید دارد عنوان کرد: پوشش حجاب زنان مجوز ورود به اجتماع و تاکید بر آن است .

صادری گفت:خانه داری حضور غیرمستقیم زن در اجتماع است، در واقع این تدبیر و درایت به جهت اداره خانواده و در دست گرفتن مدیریت عاطفی و تربیتی اعضای خانواده می باشد.

وی عنوان کرد: اسلام نقش زن را در امر خانه داری و تربیت فرزند مهم می شمارد که تکالیف سخت و طاقت فرسای بیرونی را از او گرفته و دادن نفقه و مایحتاج زندگی را به طور شرعی و قانونی به مرد تکلیف کرده است.
صادری با اشاره به حضور مستقیم زن در جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، افزود: پس از رحلت پیامبر (ص) تنها سلاح دفاعی امیرالمومنین (ع)، حضرت صدیقه طاهره (س) بودند که به تعبیر دکتر شریعتی فاطمه زنی است که عفت اخلاقی، او را از مسئولیت اجتماعی مبرا نمی کند، لذا حضرت فاطمه با حضور در اجتماع از ولایت دفاع می کردند.
وی وجود حضرت صدیقه طاهره(س) را بهترین و کامل ترین الگوی زنان دانست و تصریح کرد: چهره فاطمه(س) به گونه ای است که به گفته دکتر شریعتی اگر درست ترسیم و همه ابعاد بزرگ و ماورایی اش برای نسل جوان تصویر و معرفی شود نه تنها مسلمانان بلکه هر انسان دوستی که وفادار به ارزشهای انسانی و معتقد به آزادی حقیقی انسان و زن است این بانوی ارزشمند را به عنوان بزرگترین تصویر و الگو برای پیروی امروز خواهد پذیرفت.
صادری به گفته امام راحل که از دامن زن مرد به معراج روداشاره کرد و افزود: زنان جامعه امروز باید بیاموزند که چگونه یک زن خانه دار می تواند در خصوصیات فردی، آراستگی به فضائل اخلاقی و کمالات معنوی، برخورداری ازآگاهی های اجتماعی و شناخت زمانه خویش از نوادر روزگار محسوب شود.
امام جمعه الشتر نیز با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگویی برای انسانیت و بشریت است، اظهار داشت: اگر چه عمر این بانوی بزرگوار کوتاه بود اما در مدت‌ زمان اندک توانستند برای جامعه بشریت، منشا خیر کثیر باشند.
حجت الاسلام سید سجاد موسوی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، آن حضرت را به عنوان بهترین الگو برای بانوان مسلمانان جهان معرفی کرد و اظهار داشت: خداوند تعالی قبل از اینکه آن حضرت را خلق کند مورد آزمایش قرار داد و بصیرت این بانوی بزرگوار را می توان در فراز های بلند خطبه فدکیه مشاهده کرد.

وی افزود: خطبه فدک مخاطب خود را از ریشه انحراف که کنار گذاشتن معصوم از اداره جامعه است به خوبی آگاه و تبیین می کند و قالب خطبه تهدیدات و مشکلاتی است که بعد از رسول خدا گریبان جامعه آن دوران را فرا گرفته است.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: مکتب، منطق و سیره علمی و عملی پیامبر گرامی اسلام (ص) در حیات طیبه فاطمه زهرا(س) متجلی و متبلور است و فاطمه زهرا الگوی کامل و کارآمد سبک زندگی اسلامی است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س)  در همه جهات انسانی کامل است و باید در همه ابعاد زندگی از این تابلوی تمام عیار و این نقشه الهی برای زیست دینی، معنوی و اجتماعی بهره برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.