هدایت الله جمالی پور روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با زنان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان که در استانداری برگزار شد، افزود: زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور امروز ۴۵ درصد نظام اداری و ۶۰ درصد جمعیت دانشجویی را به خود اختصاص داده‌ و ثابت کرده‌اند که برای حضور در تکالیف اجتماعی و علم‌اندوزی آماده‌اند.

استاندار گفت: زنان جامعه باید برای تصاحب پست مدیریتی، شایستگی‌های خود را افزایش داده و فرصت‌ها را به نفع خود رقم بزنند.

وی با بیان اینکه تقویت جایگاه زنان در مدیریت‌های پایه و میانی بستگی به خودباوری و اراده خود آنان دارد، اظهار داشت: خداوند در وجود همه انسان‌ها ظرفیتی قرار داده است و تلاش ما دوری از انتصاب‌های سیاسی و پرهیز از این نوع رفتارها است.

جمالی پور با بیان اینکه سهم خواهی بانوان برای پست‌های مدیریتی تصور غلطی است، افزود: ما به اعتبار، تخصص و دانش کاری توجه می‌کنیم تا افراد بر اساس تجربه و توان مسوولیت‌ها را بر عهده بگیرند.

وی افزود: برنامه دولت بر این اساس است که افراد طبق دانش، تخصص و تجربه مسوولیت‌ها را دریافت کنند و نگاه به دانش، تخصص، تعهد و تجربه افراد برای ما مهم است.

جمالی پور با تاکید بر تغییر رویکردهای فمینیستی، ادامه داد: معتقدم در بین بانوان، نیروی توانمند و مدیر وجود دارد که حتما باید از ظرفیت آنها در امور مدیریتی استان استفاده شود.

وی افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران فرصت برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه فراهم است و زنان جایگاه بالایی در نظام اسلامی دارند.

استاندار قزوین گفت: بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی، ارزش معنوی زنان بسیار بالاست و زنان بزرگ و کارآفرین ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی حضور دارند.

جمالی پور تاکید کرد: امروزه عدالت جنسیتی در جامعه با تلاش بانوان رشد زیادی داشته است که نشان می‌دهد فرصت‌ها در اختیار بانوان قرار دارد و ساختن کشور و ایجاد رفاه در سایه تخصص، دانش، تجربه و مهارت آنها میسر خواهد شد.  

استاندار قزوین با بیان اینکه در بحث امکانات ورزشی و تفریحی نباید هیچ تفاوتی بین مردان و زنان وجود داشته باشد، اظهار داشت: نشاط اجتماعی لازمه حیات جامعه است و البته معنای نشاط با ابتذال فرق می‌کند و ما حتما کمک خواهیم کرد تا شهر بانشاط‌تری داشته باشیم.

جمالی پور با بیان اینکه انتخابات پیش رو خیلی مهم است، افزود:یکی از مهمترین رویدادهای کشور انتخابات است و همه باید ضمن احترام به تمامی علایق و سلایق برای ساختن آینده تلاش کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.