حجت الاسلام حسین دورودی روز یکشنبه در جلسه همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: این کمیته با حضور 11 عضو برنامه های پنج ساله همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را پیگیری می کند.

وی اظهار داشت: سند بالادستی این تفاهم نامه با عنوان سند تحول بنیادین مطالبه مقام معظم رهبری است که تا کنون تنها 10 درصد اجرایی شده و باید اجرای کامل این سند دغدغه صاحب نظران و نخبگان باشد.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سندی در نظام تعلیم تربیت و آموزش و پرورش کشور وجود نداشت و کتب درسی بر اساس برنامه های دیگر کشورها تدوین و چاپ می شد.

حجت الاسلام دورودی عنوان کرد: ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بر عملی شدن سند تحول بنیادین تاکید دارد و تربیت دانش آموز هم تراز حیات طیبه را دنبال می کند.

وی افزود: سند تحول بنیادین با حضور و همفکری 600 محقق، صاحب نظر  حوزی، دانشگاهی و آموزش و پرورش در علوم اسلامی و انسانی به منظور رسیدن به ساحت مشارکتی از ساحت رقابتی تدوین شده است.

وی اظهار داشت: این سند مستند از آموزه های قرآنی و زندگی نورانی حضرت فاطمه زهرا (س) است تا مقام مقدس مادری در جامعه والاتر شمرده شود.

معاون ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش  گفت: اجرای این سند باید در سطح استان با برنامه ریزی و مشارکت نخبگان در اولویت برنامه های تعلیم و تربیت قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.