به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، قربانعلی افشانی امروز در همایش کشوری ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمان اظهار داشت: 20 دبیرخانه رسمی در بخش متوسطه نظری تشکیل شده که 18 دبیرخانه درسی و دو دبیرخانه بین‌درسی است.

وی به فعالیت دبیرخانه‌های بین رشته‌ای از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه‌ها شامل علوم نانو، سلول‌های بنیادین، نجوم، علوم دریا، محیط زیست و توسعه پایدار، لیزر و هوافضا می‌شود.

مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تنها ایجاد یک دبیرخانه هنر نیست بلکه هدایت، مدیریت، دستاوردها و ارزیابی از عملکرد آنها کار پرحجمی است که همه فعالیت‌ها باید نتیجه‌گرا باشند.

وی با اشاره به ساماندهی و تغییر ساختارهای آموزشی در کشور ابراز کرد: در ساختارهای جدید به کیفیت‌بخشی آموزش توجه ویژه‌ای شده است.

افشانی با اشاره به اینکه یکی از هدف‌گذاری‌های دفتر متوسطه ارتقای میانگین نمره ورقه دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به میزان 0.25 بود، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته میانگین نمره ورقه 0.24 رشد داشت.

وی رشد درصد میانگین کشوری قبولی دانش‌آموزان را 2.57 درصد عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها، دولت و افکار عمومی توجه ویژه‌ای به عملکرد آموزش و پرورش دارند و به دلیل حجم بالای کاری ممکن است برخی از مسائل مورد غفلت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی بر ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای، اعتقادی و تربیتی معمان تأکید شده است، ابراز کرد: برنامه‌های درسی و تربیتی باید زمینه رشد صلاحیت‌های اعتقادی و حرفه‌ای معمان را محقق سازد.

وی تمرکززدایی و نقش معلم‌محوری را یکی از سیاست‌های مهم وزرات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: بر این اساس دست کم 20 اختیار که پیش از این در وزارت آموزش و پرورش برای آن تصمیم‌گیری می‌شد به استان‌ها و مناطق واگذار شده است.

افشانی با اشاره به اینکه آموزش و تربیت در مدرسه اتفاق می‌افتد، بیان کرد: مدیران و معلمان با صلاحیت و توانمند با نقش‌آفرینی خود به سیاست‌های این نهاد جامعه عمل می‌پوشانند.

وی به شناسایی مشکلات از لحاظ فضای آموزشی، کلاس‌ها، آموزش معلمان، صلاحیت‌های حرفه‌ای، دانش‌آموزان و سایر موارد تأکید کرد و گفت: بعد کیفی برنامه‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش مدرسه را منبع تغییر و تحول خواند و گفت: امروز نگاه آموزش و پرورش درون‌مدرسه‌ای است و این تغییرات باید نخست از عوامل اجرایی، مدیران و معلمان آغاز شود و آموزگاران آگاه و توانمند می‌توانند مردمانی بزرگ تربیت کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625062
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.