علیرضا رحیمی روز سه شنبه در نشست مشترک ائمه جمعه و روسای اداره آموزش و پرورش مناطق ۱۷ گانه چهارمحال وبختیاری گفت: در کشور بیش از ۱۵۰ هزار مدرسه فعال است که تنها درصد کمی از این مدارس دارای روحانی مستقر  هستند.

وی با اشاره تعامل بین وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در تعلیم و تربیت به خصوص تربیت اظهار داشت: حوزه علمیه به عنوان نخستین دستگاهی است که برای تحقق سند تحول بنیادین به کمک آموزش و پرورش آمده تا با همکاری و هماهنگی بیشتر زمینه بهره مندی از ظرفیت های حوزه علمیه در راستای تربیت دانش آموزان استفاده شود.

رحیمی، با اشاره به ۱۳۱ راهکار در سند تحول گفت: ۷ راهکار به طور مستقیم و ۹۰ راهکار به طور غیر مستقیم بدون همکاری دستگاه های دیگر از جمله حوزه علمیه محقق نخواهد شد.

وی به راه اندازی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در سال ۸۲ در کشور اشاره کرد و گفت: دراین ستاد به منظور دستیابی هر چه بهتر به برنامه ها به خصوص سند تحول بنیادین یک برنامه ۵ ساله تنظیم و تصویب شده که مهمترین این برنامه ها در حوزه تدوین کتاب درسی، جذب روحانی در مدارس و دانشگاه فرهنگیان، جذب طلاب وظیفه در آموزش و پرورش است.

رحیمی به فعالیت مدارس امین، صدرا و معارف اسلامی به عنوان یک ظرفیت خوب برای نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: باید پذیرش در این مدارس براساس گزینش از بهترین دانش آموزان باشد نه اینکه دانش آموزان برتر را فقط به سمت رشته های دانشگاهی و همچنین پزشکی و مابقی رشته ها سوق داد.

وی گفت: باید با استفاه از ظرفیت حوزه های علمیه و همچنین این مدارس تربیت اسلامی را در مدارس اجرا کنیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش به پیوند بین جوانان، مدرسه، حوزه علمیه ، مساجد و ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در راستای تربیت اسلامی و به منظور ایجاد ارتباط بیشترین بین مدارس و جوانان و نوجوانان با مسایل دینی و همچنین حوزه و مساجد فعال شده است.

به گزارش ایرنا، در نشست مشترک ائمه جمعه روسای اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری مشکلات و کاستی های حوزه تربیت اسلامی و پرورشی در مدارس بررسی شد.

چهارمحال و بختیاری دارای دو هزار و ۴۰۰ مدرسه با بیش از ۲۰۲هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.