به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان اظهار داشت: در  انتخاب مجلس شورای کسانی که احساس وظیفه کرده و نامزد انتخابات شدندد باید بدانند که سیاست در جمهوری اسلامی از اخلاق سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: کسی که داوطلب انتخابات می شود باید خودش را وقف خدمت به مردم کند و مردم نیز باید افرادی را انتخاب کنند که سابقه وقف کردن داشته و خود را در خدمت مردم بدانند.

امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: سیاست اگر از اخلاق و معنویت سرچشمه بگیرید راه و طریق بسوی بهشت است و اگر سیاست وسیله ای برای کسب قدرت باشد سیاست اسلامی نیست. 

وی همچنین با بیان اینکه باید تدابیری اندیشه شود که سیاست از اخلاق سرچشمه بگیرد و شورای نگهبان باید به مر قانون بدون اعمال نظر شخصی عمل کند  ادامه داد: نمایندگان در طول چهار سال باید خود را وقف مردم کرده و مال و ملکی را برای خود ذخیره نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهید مفتح  از چهره‌های فرهیخته ای بود که دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: وحدت در شکل گیری نظام اسلامی و هم در ادامه آن یک امر راهبردی است و پیوند بین حوزه و دانشگاه همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: در استان ما فرهیختگانی بودند و هستند که باعث وحدت حوزه و دانشگاه شدند و از روسا و اساتید حوزه و دانشگاه تقاضا دارم جلسات مشترک بین اساتید تشکیل شود و در مورد مسائل روز را گفتگو کنند و راهکارهایی برای حل مشکلات کشور و استان پیدا کنند.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: نظامی که بر پایه اسلام پایه گذاری شده موفقیت و رسیدن به آرمان های آن در گرو رعایت تقوی است لذا مسئوولین باید پرهیزکار و احکام اسلامی را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در تاریخ نظام های که با نام شعار دین پا گرفته و تا زمان پایبندی به شعارها پابرجا بوده اما زمانیکه به تدریج از تفکرات فاصله گرفته زمینه سقوط و زوال آنان فراهم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.