حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینه اعظم مدرسه قلعه این شهر،با بیان اینکه هر زمان انتخاباتی در کشور انجام شد، هجمه ای به شورای نگهبان شکل می گیرد، افزود: به دستور امام(ره) نظارت شورای نگهبان بر روند انتخابات استصوابی است و این شورا در رد و تایید داوطلبان به تشخیص خود عمل می کند.

وی  نظارت ها را بر دو نوع استطلاعی و استصوابی برشمرد و تصریح کرد: در نظارت استطلاعی ناظر حق دخالت نداشته و گزارش تخلف به مراجع بالاتر بر عهده اوست که نمایندگان ناظر به صدا و سیما مصداق این امر بوده و در صورت بروز تخلف آن را گزارش می کنند.

امینی با بیان اینکه افراد توانمند نباید در کارزارهای انتخابات بترسند، اظهار داشت: مسئولیت و تعهد اصلی منتخبان مردم در مجلس ، قانونگذاری بوده و باید توانمندی بر نظارت و اجرا را داشته باشند.

وی به نام نویسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره  و به داوطلبان توصیه کرد: داوطلب باید ببیند که می تواند قانون گذار و ناظر خوبی بر قوانین باشد سپس اقدام به نام نویسی کند.

امام جمعه شاهرود به مردم هم توصیه کرد: قومیت ها، ارتباطات، دوستی ها نباید در رای دادن تاثیر گذار باشد بلکه توانمندی فرد در قانون گذاری و نظارت ملاک رای باشد.

به گفته وی نباید بر اثر احساسات و موج های تبلیغاتی ایجاده شده رای داد بلکه تحقیق و شناسایی درست ملاک باشد.

امینی با اشاره به بیانات رهبری در درس خارج  فقه، گفت: پیامبر(ص) خدا راستگوترین فرد بوده و ابوذر باوفاترین  مومن بود، اما پیامبر(ص) هیچ مسئولیت اجتماعی به عهده ایشان قرار نداد و با توجه به اینکه ابوذر را از نظر تقوا در مرتبه بالایی می‌دانستند، با صراحت به ایشان گفتند؛ تو ضعیف هستی و تورا بر یتیم و حتی ۲ نفر دیگر مسلط نمی کنم.

وی با اشاره به ۱۰ ربیع الاول سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، افزود: سال ها قبل از ولادت ایشان امام صادق(ع) روایت کرده؛ حرم ما اهل بیت در قم است و بزودی در این شهر خانمی از فرزندان من دفن خواهد شد به نام "فاطمه(س)" و هر کسی که او را زیارت کند در بهشت وارد می شود.

خطیب نماز جمعه شاهرود افزود: جوانان در مقطع متوسطه اهل نماز، مسجد و پایگاه بسیج هستند برخی از آنان که وارد دانشگاه می شوند به نماز تشکیک کرده و سپس کاهل و نماز را ترک کرده و برخی اعتقادات را منکر می شوند.

وی ادامه داد: دشمنان معنویات را هدف قرار داده و با ابزارهایی از جمله فضای مجازی شبهه ایجاد می کنند.

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: آن ها می خواهند به دین و نظام خدشه وارد کرده دید مردم را عوض کنند و سلاح این هجمه هم فضای مجازی است.

امینی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین آمریکا و اروپا در ضربه زدن به کشور نیست، تصریح کرد: همه آنها به دنبال منافع خود بوده و با تهدید و تحریم های جدید می خواهند سربازان دیپلماسی ما را ترسانده و به نفع خود بهره برداری کنند.

وی با اشاره به روز دانشجو گفت : دانشجویان باید آرمان خواهی و مقاومت نسل قبل را سرلوحه خود قرار دهند چرا که این قشر آینده ساز کشور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.