به گزارش ایرنا، سیداحمدرضا پیش بین روز چهارشنبه در آیین تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه ۴۰ درصد از مجموع دانش آموختگان شاغل این دانشگاه در ارتباط با رشته خود مشغول کار می باشند اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی توفیقات زیادی در حوزه اشتغال داشته و انتظار می رود دانشجویان مهارتی ما رو به افزایش باشد.

وی گفت: اکنون  تعداد دانشجویان در ۲سال اخیر به دلیل کاهش جمعیت جوان، میزان خروجی افراد از آموزش و پرورش و پذیرش دانشگاهها سیر نزولی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد دانشجویان از پنج میلیون نفر به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده اند، افزود: این امر در دانشگاههای سطح یک نیز رخ داده  و در آنها صندلی های خالی وجود دارد.

پیش بین  با بیان اینکه دردانشگاه علمی کاربردی  لرستان پذیرش دانشجو ۳۰ درصد افزایش داشته ادامه داد: ۲۷ مرکز آموزشی استان به ۱۹ مرکز آموزشی تبدیل شده است، ۱۸ هزاررشته محل و در برخی۱۵ هزار رشته محل، به حدود شش هزار کد رشته محل رسیده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه در این دانشگاه تعدادی از رشته ها نیز کاهش پیدا کرده افزود: ما در پی صدور مدرک نیستیم بلکه به دنبال مهارت آموزشی هستیم و دانشگاه جامع علمی کاربردی از جمله دانشگاههایی است که بر ظرفیت های منطقه ای استوار است.

وی عنوان کرد:  دانش آموختگانی که در لرستان فارغ التحصیل می شوند باید بتوانند بخشی از مشکلات استان را برطرف کنند چراکه لرستان در بسیاری از شاخص ها ظرفیت بالایی دارد و جزء ۱۰ استان برتر کشور است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان بستری فراهم شده بطوریکه دانشگاه علمی کاربردی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند و ۵۰ میلیون تومان نیز از طریق معاونت ریاست جمهوری برای آنها تامین می کنیم.

پیش بین  با بیان اینکه قرار است در اسفند ماه یک استارتاپ در لرستان با موضوع گیاهان دارویی برگزار شود افزود: این امر خیلی ارزشمند است، به طور حتم بعد ملی و بین المللی خواهد داشت و ظرفیت های استان را توسعه خواهد داد.

پیش بین تصریح کرد: ۱۵۰ مرکز نوآوری در این دانشگاه فعال است و برای بالا بردن اعتبار بین المللی مدارک دانشگاه تلاش می کنیم به طوریکه در برخی از کشور ها مدارک علمی کاربردی بدون ارزیابی مورد پذیرش قرار می گیرد و  این امر در حال تقویت است .

وی گفت:  امیدواریم  در عرصه تجاری و کارآفرینی مراکز ورود پیدا کنند، چرا که رسالت این دانشگاه تربیت کارآفرین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.