به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه شنبه درجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان باقدردانی از تلاش های صورت گرفته درحوزه اشتغال، افزود: این میزان اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، قابل راستی آزمایی است.
وی اضافه کرد: بخشی از اشتغال ایجاد شده در گنبدکاووس به صورت کلی توسط ادارات کل استان ثبت شده و در آمار اشتغال این شهرستان نیامده است که مدیران باید پیگیر تفکیک و ثبت این اشتعال ها باشند.
کریمی از ادارات مخابرات، آموزش و پرورش، شرکت گاز و راه و شهرسازی به عنوان اداراتی نام برد که اشتغال ایجاد شده در گنبدکاووس توسط اداره کل آنان ثبت شده است و می بایست آن را به تفکیک هر شهرستان اعلام نمایند.
وی تصریح کرد: درصورت تفکیک این آمارها و نیز ثبت دیگر فرصت های شغلی ایجاد شده در گنبدکاووس توسط دستگاه های اجرایی تا پایان امسال، آمار اشتغال این شهرستان از تعهد پیش بینی شده نیز بالاتر خواهد رفت.
فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: این شهرستان در بخش های مختلف از جمله صنعت و بازرگانی، کشاورزی و گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارد که باید مورد توجه جدی مدیران و کارشناسان ادارات مرتبط قرار گیرد.
کریمی گفت: ایجاد فرصت های جدید شغلی برای جوانان و نیز حفظ اشتغال ایجاد شده باید اولویت نخست مدیران اجرایی شهرستان باشد و لحظه ای از آن غفلت نشود.
وی به تخصیص 380 میلیارد ریال تسهیلات جدید اشتغال روستایی به استان گلستان اشاره کرد و افزود: حداقل 30 درصد این تسهیلات بایستی در گنبدکاووس جذب شود زیرا پرونده های زیادی درحوزه اشتغال روستایی در نوبت دریافت تسهیلات داریم.
به گزارش ایرنا، دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: از مجموع 3978 شغل ایجاد شده د رسال جاری، 40 درصد آن در بخش صنعت، معدن و تجارت ثبت شده که قابل تقدیر می باشد.
عبدالحکیم سلاق افزود: در بخش تسهیلات روستایی و عشایر از ابتدای امسال تا الان به 246 طرح، 246 میلیارد و 156 میلیون ریال پرداخت شده که از محل آن برای 434 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: گنبدکاووس با پرداخت این میزان تسهیلات اشتغال روستایی، رتبه دوم در استان گلستان را دارد ضمن اینکه به تعداد طرح و تسهیلات پرداخت شده، پرونده تشکیل و به بانک ها ارسال شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.