علی رستمی شنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته مهارت،کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای افزود: فراگیری آموزش های مهارتی توسط جوانان یک ضرورت و زمینه ساز موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی و رفع مشکل بیکاری است.

وی ادامه داد: تا زمانی که به ارتباط جدی آموزشهای مهارتی در کنار تحصیلات دانشگاهی دقت نشود شاهد انبوه بیکاران خواهیم بود چرا که هم اکنون بخش زیادی  از دانش آموختگان به دلیل نداشتن مهارت کافی بیکار هستند.

فرماندار تربت حیدریه گفت: تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و توسعه، تاثیر مهمی در رشد، توسعه اقتصادی و توانمند سازی منابع انسانی دارد که باید در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد.

رستمی بر لزوم به روز رسانی و اطلاع رسانی آموزش‌های مهارتی تاکید کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای باید متناسب با نیازهای بازار کار و ظرفیت های شهرستان باشد تا باعث ایجاد شغل و تخصص در افراد شود.
وی با مهم دانستن نقش آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی دانش آموزان ادامه داد: تغییر فرهنگ اشتباهی که بیش از چند دهه در خانواده ها رسوخ کرده و باعث گرایش افراد به مدرک گرایی شده سخت است و نیاز به فرهنگ سازی دارد اما مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت باید در این زمینه با ارائه مشاوره های لازم، مشکلات موجود در این بخش را برطرف کنند.

مرکز شهرستان تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۷۰۷۹/ ۱۹۲۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.