به گزارش ایرنا، جعفر طولابی روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اظهار داشت: همچنین آموزش و پرورش و خانواده نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارند که باید این مسئولیت خود را جدی گرفته و در راستای ارتقا سطح فرهنگی کودکان و نوجوانان تلاش کنند.

وی ادامه داد: نخستین و مهمترین  کانون موثردر توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی خانواده است و پس از آن نیز آموزش و پرورش با توجه به تاثیرگذاری که بر افکار دانش آموزان دارد می تواند در این راستا نقش آفرین باشد.

وی تاکید کرد: امروز کاهش سرانه مطالعه و کتاب گریزی گریبان گیر جامعه شده و دستگاههای مرتبط با آسیب شناسی بررسی علل و عوامل این امر، باید با برنامه ریزی مدون  در راستای  ایجاد انگیزه جهت ارتقا فرهنگ کتابخوانی اقشار مختلف مردم اقدام کنند.

بنا بر گفته  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  باید به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه وجود داشته باشد که با توجه به این شاخص کمبود ۱۶ کتابخانه در این استان وجود دارد.

در مجموع تعداد ۷۵ کتابخانه در استان باید وجود داشته باشد تا بتوانیم به وضعیت مطلوب سرانه فضای کتابخانه ای در استان برسیم درحالی که اکنون ۳۳ کتابخانه دراستان وجود دارد و چهار باب کتابخانه آن نیز تعطیل است.
به ازای هر صد نفر باید هشت مترمربع فضای مطالعه وجود داشته باشد که در لرستان این میزان زیر یک مترمربع است.
بنا بر گفته مدیر کل کتابخانه های عمومی لرستان این استان از جمعیت روستایی بالایی برخوردار است که هم اکنون ۶۰۰ هزار نفر از این جمعیت روستایی فاقد هرگونه کتابخانه ای هستند که برای آنها کتابخانه های سیار باید پیگیری شود چیزی که تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.