پویا محمودیان روز جمعه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره اقوام ایران زمین در خرم آباد افزود: لرستان ۲ هزار  و ۴۷۴ ثبت ملی در حوزه میراث فرهنگی دارد که قلعه با صلابت فلک الافلاک برای اعتبار بخشیدن به این استان کفایت می کند.

وی با اشاره به جاذبه های بی نظیر لرستان بیان کرد:‌ ۵۲ رشته فعال صنایع دستی؛ ۳۲ نشان ملی صنایع و هشت نشان مهر اصالت بنام این استان ثبت شده و بروجرد شهر ملی ورشو ایران است که تمامی این موارد لرستان را برای وزاتخانه متمایز می نماید.

وی اظهار داشت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با تاکید بسیار بر مطرح شدن  استانهای غرب در حوزه های مربوط به این وزارتخانه بر برگزاری رویدادهایی همچون جشنواره کنونی تاکید دارند.

محمودیان با اشاره به حضور ۲۷ استان کشور در این جشنواره ادامه داد: لرستان علاوه بر توانمندی های تاریخی و فرهنگی مدیران قابلی در بخش های شهری؛ استانداری و میراث فرهنگی و ظرفیت برگزاری این جشنواره را در سطح بین المللی دارد.

وی افزود: زیرمجموعه های صنایع دستی قابلیت بالایی در اشتغال و کارآفرینی به ویژه برای بانوان دارند، که وزارت میراث فرهنگی با توجه به نامگذاری سال رونق تولید تلاش می کند به عنوان یکی از پیشران های اقتصادی برای برگزاری چنین برنامه هایی در استان ها برنامه ریزی؛ سیاست گذاری؛ نظارت و حمایت لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: همدلی و نگاه ویژه به جاذبه های گردشگری؛ فرهنگی و صنایع دستی به عنوان یکی از عوامل مهم در ارتقا جایگاه اقتصادی استان به شمار می رود که سرمایه گذاران این حوزه نسبت به همفکری و حمایت مدیریت ارشد استان ابراز رضایت کرده اند.

نخستین جشنواره ملی اقوام ایران زمین از ۱۶ آبان ماه به مدت ۵ روز با حضور ۱۰۰ هنرمند و برپایی نمایشگاه آثار آنان در ۸۰ غرفه به میزبانی خرم آباد در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.