به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز چهارشنبه در نشست تشریح برنامه های ششمین دوره کارگاه های تخصصی - آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده منطقه غرب کشور بیان کرد: در راستای توانمندسازی بانوان لرستان اقدامات خوبی شده اما این تلاش ها کافی نیست چراکه بنیان اصلی خانواده ها را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود: تقویت بانوان به سلامت جامعه و خانواده ها کمک می کند و بسیاری از آسیب های اجتماعی را مادران در بنیان خانواده رفع می کنند چرا که مادران لنگر خانواده ها هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با تاکید بر اینکه توانمند سازی بانوان و اشتغالزایی آنان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم است، ادامه داد: در این راستا نقش تشکل ها و نهادهای مردمی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ثمینی گفت: این سازمان ها در چارچوب قوانین جهت توسعه فرهنگ مدنیت می توانند نقش مهم و اساسی داشته باشند و در این راستا باید درآمد پایدار برای بانوان ایجاد کنندتا اقتصاد خانواده تامین شود.

وی بر لزوم ارائه خدمات و تسهیلات ارزان قیمت به بانوان سرپرست خانوارو ایجاد زمینه های لازم برای رونق اشتغال این قشر تاکید کردو افزود: در این راستا ایجاد نمایشگاه و بازارچه فروش توانمندی ها و صنایع دستی بانوان در استان یک ضرورت است که محقق شدن این امر نیازمند تعامل دستگاه های اجرایی مرتبط است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان ظهار داشت: توسعه لرستان نیازمند هم نگری وهم فکری مشترک مسئولان و اصحاب رسانه است و نقد منصفانه مورد استقبال قرار می گیرد چراکه باعث رفع مشکلات و موانع می شود.

ثمینی ضمن تاکید بر توسعه استان با استقبال از نقد منصفانه، تاکیدکرد: اصحاب رسانه استان با نقدپذیری منصفانه و دور بودن از برخی مسائل حاشیه‌ای، نارسایی‌ها را به مدیران گوشزد کرده و توسعه استان را رقم می‌زنند.

وی بیان کرد: رسانه ها در معرفی لرستان برای رونق سرمایه گذاری نقش اساسی دارند و پتانسیل ها و ظرفیت های استان باید اطلاع رسانی، و نیازمندیها مطالبه شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، با بیان اینکه حاشیه سازی کمکی به توسعه استان نمی کند اظهار داشت: توسعه لرستان با وجود تلاش های فراوان گذشته، در حد توانایی و پتانسیل موجود در استان نیست و باید تلاش کرد که این توانمندی ها استفاده شود.

ثمینی با تاکید بر اینکه راه توسعه لرستان از مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی عبور می کند، ادامه داد: حضور بخش خصوصی نیازمند امنیت سرمایه گذاری است که تضمین امنیت سرمایه گذاری در لرستان در سطح بسیار بالا برقرار است.

وی عنوان کرد: آماده بودن زیرساخت ها از دیگر پیش نیازهای حضور بخش خصوصی است و لرستان به تناسب شرایط و اقلیم باید به حدی درست و دقیق معرفی شود که سرمایه گذاران متقاضی و راغب سرمایه گذاری در استان باشند.

وی اظهار داشت: در لرستان زیرساخت ریلی در مرکز و برخی نقاط استان توسعه نیافته که این مهم در دستور کار استان قرار دارد.

ثمینی با بیان اینکه دولت تصدی گری را به بخش غیردولتی و خصوصی واگذار کرده است، افزود: در این راستا باید سرمایه گذاران را دعوت به سرمایه گذاری در لرستان کرد تا توسعه و اشتغال و درآمد زایی افزایش یابد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.