محمدرضا انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه «نهضت مهارت‌افزایی» از سال گذشته به عنوان منطقه محروم در شهرستان کمتر توسعه‌ یافته ایجرود، برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: جلسه‌ای نیز در این رابطه با آموزشگاه‌های بخش غیردولتی استان برگزار شده و از آن‌ها خواسته‌ایم تا برای اجرای این آموزش‌ها در ایجرود سرمایه‌گذاری کنند.

انصاری خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم آموزش‌های منجر به اشتغال در مشاغل خانگی در شهرستان ایجرود را اجرایی کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: دوره‌های آموزشی و مهارت‌محور علاوه بر مراکز آموزشی این اداره کل و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در زندان‌ها، پادگان‌ها و سایر مناطق روستایی و محروم نیز برگزار می‌شود که مورد استقبال حداکثری قرار گرفته و تا کنون نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است.

وی اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برنامه‌های عملیاتی آموزش خود را با هدف بهبود کارایی نظام آموزشی در پنج محور به پیش می‌برد.

انصاری خاطرنشان کرد: این محورها شامل ارتقای کیفیت آموزش، برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال و انطباق با نیازهای بازار کار، استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و افزایش شریکان اجتماعی، تلاش برای تربیت نیرو برای کار و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی و افزایش امکان دسترسی افراد جامعه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قالب آموزش‌های سیار، احیای نظام استاد و شاگردی و سایر قالب‌ها است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ایجرود با مساحت یک هزار و ۸۲۹ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری جنوب شهر زنجان واقع شده و بیش از ۳۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۱ درصد آن در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.