به گزارش ایرنا سردار حاجی محمد مهدیان نسب روز سه شنبه به مناسبت هفته ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه لرستان در کشفیات سلاح جایگاه نخست را در کشور دارد بیان کرد: در۶ ماهه نخست امسال ۶۲ فقره قتل در نزاع های مختلف در لرستان رخ داده  که ۳۷مورد آن با اسلحه و ۲۵مورد غیرمسلحانه بوده است.

وی با بیان اینکه 59 مورد از این قتلها کشف شده افزود: نزاع های خانوادگی از عوامل موثر در بروز قتل در استان است که باید با فرهنگی سازی مناسب این آسیب اجتماعی کاهش یابد.  

وی گفت: در ۶ماهه نخست امسال  ۵۲۸ هزار و ۴۰۶ مورد تماس با ۱۱۰ استان برقرار شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته و  وقوع سیل در افزایش این تعداد موثر است .
وی افزود: در لرستان ۷۵ درصد تماس ها منجر به عملیات شده است و روزانه سه هزارو ۵۰۰ نفر با پلیس تماس می گیرند.

وی اظهار داشت: در ۶ماهه نخست امسال ۸۶ باند سرقت متلاشی و۲ هزار و ۲۳۵ سارق دستگیر شد که یکهزار و ۱۲۰ نفر از آنان حرفه ای بودند. 
لرستان از عدم استقرار سامانه هوشمند نظارتی رنج می برد
عدم استقرار سامانه هوشمند نظارتی در استان را یک معضل دانست و افزود: استاندار لرستان مصوب کرده ۳.۸میلیارد تومان در این راستا اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: ۲۶۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در ۶ماهه نخست امسال کشف و  در این راستا ۴۴ باند منهدم شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸درصد افزایش یافته است.
سردار مهدیان نسب اضافه کرد: خسارات سیل باعث افزایش ترافیک و تصادف درون و برون شهری شده که ۲۵درصد افزایش فوتی و ۱۴ درصد کاهش جرحی در لرستان ثبت شده است.
وی افزود: سه درصد از جانباختگان تصادفات جاده ای مربوط به استان لرستان می باشد.
کشف ۲ تن و ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در لرستان
وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال، ۲ تن و ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده افزود: همچنین ۳۱۳ طرح پاکسازی عملیاتی در استان انجام شده و در این راستا بیش از هشت هزار قاچاقچی، خرده فروش و معتاد دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: در ۶ماهه نخست امسال ۷۰۰ نفر سهمیه یگان های تکاوری جذب شده که ۳۲۰ نفر به دانشگاه انتطامی جهت آموزش  معرفی و ۳۸۰ نفرنیز برای اخذ درجه داری اعزام شده اند.
سردار مهدیان نسب افزود: ۱۰ هزار و ۲۳۵ نفر در سامانه ۱۹۷ گزارش داده اند که ۴۸درصد مشاوره، راهنمایی، انتقاد و پیشنهاد و ۵۲ درصد از پلیس تشکر کرده اند همچنین رضایتمندی از پلیس در لرستان به ۷۵ درصد رسیده است.
وی گفت: از 11 تا 19 مهرماه امسال هفته ناجا با شعار پلیس هوشمند، امین مردم برگزار می شود که برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس، دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، غبارروبی گلزار شهدا، راهپیمایی بزرگ عاشوراییان از مهم ترین برنامه های این هفته می باشد.
وی بیان کرد:در هفته ناجا کلانتری ۱۷ پارسیلون خرم آباد، پاسگاه انتظامی شیروان بروجرد، ساختمان نیروی انسانی، یادمان شهید گمنام و شهید نورخدا موسوی، تندیس میدان پلیس افتتاح و رونمایی می شود.
وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی لرستان ۵۰۰ شهید، یکهزار و ۲۰۰ جانباز و ۳۹ آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب کرده است.
سردار مهدیان نسب بیان کرد: در راستای مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر در هفته ناجا مواد مخدر کشف شده غیردارویی امحا می شود.
۳۲۱۰/6057

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.