به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمد ابدالی پور در این رابطه گفت : در طول دهه نخست محرم برنامه‌هایی با رویکرد روشنگری، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‎شود.

وی با اشاره به این‌که این برنامه‌ها شامل برنامه‌های دینی و قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی است که در مساجد برگزار می‌شود، افزود: در این راستا کارگاه‌های تربیتی و جلسات سخنرانی با محوریت نهادینه‌سازی فرهنگ عاشواریی و سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.  
مراسم سوگواری بهترین فرصت برای جذب بیشتر نسل جوان به مساجد است
ابدالی‌پور با اشاره به این‌که ماه محرم فرصت جذب جوانان به آرمان‌های دینی و مساجد است، ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی و همچنین مراسم سوگواری بهترین فرصت برای جذب بیشتر نسل جوان به مساجد است.

مدیر کانون‌های فرهنگی هندی مساجد لرستان در ادامه گفت : در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، آگاهی‌بخشی، بصیرت و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی تلاش شود.
مشارکت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در برگزاری آیین‌های خاص عزاداری
ابدالی‌پور با اشاره به مشارکت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در برگزاری آیین‌های خاص عزاداری محرمی چون مراسم شیرخوارگان حسینی، عاشورا و تاسوعای حسینی، روشنگری و تلاش برای جلوگیری از ورود خرافه به آداب عزداری را دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ذکر کرد و افزود: به‌رغم وجود همه نقاط قوت آئین‌های عزاداری امام حسین(ع)، باید تلاش شود تا از یک‌سری آسیب‌هایی که در مدت برگزاری این مناسبت‌ها ممکن است به وجود آید دوری و جلوگیری کرد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1250453
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.