در هر محله، پیر و جوان دست به دست هم داده‌اند تا تکیه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها را برای برپایی آیین‌های ماه محرم آماده کنند.

گلستانی ها با سیاه‌پوش کردن مساجد، امامزاده ها و بقاع متبرکه، خود را مهیای برپایی مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) کردند و در این میان بازار فروش لباس و پرچم های سیاه، کتیبه، زنجیر، سنج و طبل رواج فراوانی یافته است .

برپایی جلسات روضه، سخنرانی، برپایی ایستگاه‌های توزیع شربت، اطعام دسته های عزاداری در منازل، تکیه ها و برخی مساجد و برپایی مراسم شام غریبان از آیین های ویژه ایام محرم در استان گلستان است.

سید علی مصطفوی از مداحان گلستان گفت: دشمنان اسلام و انقلاب درصدد ایجاد انحراف و تحریف در محافل و مجالس مذهبی هستند و این موضوع وظیفه مداحان را سنگین‌تر از گذشته می‌کند.

وی یادآور شد: مداحان در شرایط کنونی، دشمن‌شناسی و بصیرت و شناسایی توطئه‌های دشمنان به مخاطبان را جدی گرفته و مورد توجه قرار دهند.

وی به بدعت گذاری در مجالس و محافل عزاداری اشاره کرد و گفت: مداحان نسبت به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشند و از بروز چنین مواردی در مجالس جلوگیری کنند.

کارشناس تبلیغات سازمان تبلیغات اسلامی گلستان نیز  با بیان اینکه دشمنان درصدد ایجاد چالش و وارد کردن آسیب های جدی در زمینه فرهنگ عاشورایی هستند گفت: هیات های مذهبی و مراسم‌های ایام محرم بهترین فرصت پاسخگویی به شبهات و رفع ابهامات در زمینه دینی و مذهبی است.

رمضان خالوحسینی  گفت: بیش از هر زمان دیگری به عبرت ها،درس ها و پیام های عاشورا نیاز داریم و یکی از راه های مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، غنی کردن این مراسمات و بهره گیری از ظرفیت محرم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.