علی‌اصغر شریفی زارچی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مبلغ ثبت‌نام با احتساب بیمه زائران سه میلیون و 777 هزار ریال است .
وی همچنین به فعالیت 62 دفتر زیارتی خبر داد که برای ثبت‌نام حضوری در خدمت علاقه‌مندان است.
به گفته این مسئول، صدور روادید، انفرادی است ولی توصیه می‌شود، زائران کاروانی ثبت‌نام کنند.
شریفی تصریح کرد: افرادی که گروهی ثبت‌نام می‌کنند، نفر اول سرگروه محسوب می‌شود و پیامک و اطلاعاتی که باید اطلاع‌رسانی شود به وی ارسال می‌شود.
مدیر حج و زیارت یزد بیان کرد: گذرنامه زائران از زمان اعزام باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.
شریفی گفت: در سال 1396، 29 هزار زائر از استان روادید سفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند.
همچنین محمدرضا جعفری خرمی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد امروز به ایرنا گفت که پروانه 30 موکب برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین (20 صفر) حسینی در عراق صادرشده است.
بیستم ماه صفر برابر هشتم آبان ماه 1397، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و 72 نفر از یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال 61 هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد .
سال گذشته حدود 20 میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان خصوصا مسلمانان در گردهمایی بزرگ عاشقان خاندان عصمت و طهارت در عراق شرکت کرده بودند.
وی افزود: با توجه به استقبال زائران، تعداد موکب‌های استان در عراق نسبت به سال 96، پنج مورد افزایش دارد و موکب‌ها در شهرهای کربلا ، کاظمین و مرز چذابه فعالیت خواهند داشت.
جعفر خرمی ادامه داد: در اربعین امسال هرروز به 15 هزار زائر در کربلا ، سه هزار نفر در کاظمین و پنج هزار زائر در مرز چذابه خوزستان خدمات‌رسانی می‌شود که خدمات شامل اسکان با غذای گرم است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.