امروز شهر خوی شاهد صحنه های باشکوه از حضور و دلدادگی مردم از پیر و جوان کودک در سوگ امام حسین( ع )و یاران باوفایش بودند .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی امروز همه آمده بودند از گروه سِنّی و از هر طبقه شغلی همه یاحسین گویان برای ماتم سرور و سالارشان اشک می ریختند برای حفظ و اتحاد و وحدت و انسجام امت اسلامی  لبیک می گفتند .
غلامحسین ضیافتی رییس کانون مداحان شهرستان خوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد : امسال ۲۵۰ هیات شناسامه دار در سطح شهرستان در ایام محرم مشغول فعالیت هستند که ۱۵۰ هیات درسطح شهر خوی و ۱۰۰ هیات نیز در روستاهای شهرستان فعالیت دارند.
وی بااشاره به اهمیت  نشان دادن اتحاد و وحدت کلمه در هیات های حسینی تصریح کرد : از سال آینده تلاش خواهد شد تا هیات های مذهبی بصورت منسجم و یکپارچه مانند شهرهای اردبیل و زنجان به عزاداری بپردازند .
ضیافتی خاطرنشان کرد : عاشورا روز تجلی اسلام محمدی و روز شهامت و شهادت است .
حاج حسن از پیرغلامان حسینی نیز که مدت ۵۰ سال خادم دستگاه امام حسین ع است در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد : در مدت ۵۰ سال نوکری و خادمی دستگاه امام حسین (ع) هر سال باشور و شوق فراوان از سال قبل به فعالیت در هیات های حسینی مشغول می شوم .
وی تاکید کرد : ایام محرم فرصت بسیار مناسبی برای تزکیه نفس و پاکی روح و روان است .
به گزارش ایسنا ، مراسم امسال عاشورای حسینی شهرستان خوی باشکوهتر و با صلابتر از هر سال دیگر با حضور آحاد مردم برگزار شد و نماز ظهر عاشورا در صفوف متحد و یکپارچه توسط عاشقان و عزاداران حسینی برگزار شد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.