به گزارش ایرنا، عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) امروز در قالب دسته های عزاداری از مناطق مختلف شهر میاندوآب به سمت مصلای امام خمینی (ره) به حرکت درآمده و با تجمع در میدان انقلاب به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند. 
دل سوختگان حسینی در میاندوآب که در قالب هیات عزادار حسینی در این محل تجمع کرده بودند، ضمن سینه زنی در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند. 
عاشقان امام حسین(ع) در این آیین عزاداری که به صورت متمرکز و در قالب عزاداران عاشورایی برگزار شد، با در دست داشتن علم های سیاه منقش به نام اباعبدالله حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) عزاداری کردند.
نوای لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا ابوالفضل (ع)، لبیک یا علی(ع) و لبیک یا زهرا (س) مردم مومن و موحد این شهرستان رنگ و بوی معنوی خاصی به این خطه بخشیده بود. 
در تمام روستاهای میاندوآب نیز مراسم عزاداری در سوگ امام حسین (ع) و یارانش هم اکنون در حال برگزاری است و بانک لبیک یا حسین (ع) از هر کوی و محله ای طنین انداز می شود.
در این ایام همچنین پخش نذری و سفره های احسان از سوی مردم این شهرستان در ایام محرم در منازل، تکایا، حسینیه ها و مساجد برپا شده است.
ذبح قربانی و سیاهپوش کردن معابر عمومی شهر از جمله آیین های دیگر مردم میاندوآب در ماه محرم است.
به گزارش ایرنا، 450 هیات عزاداری در میاندوآب فعالیت می کند.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.