سید مهدی ساداتی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ابعاد، جایگاه و شخصیت امام حسین (ع) در میان مسلمانان جهان اظهار داشت: راز و رمز این همه دلدادگی و تکاپو برای زیارت کردن حضرت سیدالشهدا در روز اربعین برای این است که شهادت این امام همام در تاریخ انقلاب اسلامی درس بزرگ ایثار و شهادت را مطرح کرد.
وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی و تبیین ابعاد گسترده حادثه کربلا ما شاهد افزایش عمومی و گرایش مکتب عاشورایی در بین شیعیان و به ویژه تمام آزادگان جهان هستیم.
ساداتی بیان کرد: عشق به ایام محرم و صفر و پدیده زیبای اربعین در چند سال گذشته به منظور تبیین اندیشه های زیبای محرم و بهره گیری از ایثارگری در تمامی مکاتب جهانی شکل گرفته است.
وی افزود: اربعین بزرگترین درسی است که برای ظلم ستیزی می توان آن را به عنوان یک الگوی موفق برای آزادیخواهی مطرح کرد.
فرماندار رباط کریم با اشاره به تاکید و توصیه بزرگان دین به زیارت اربعین و نقش آن در تداوم قیام روز عاشورا افزود: این گردهمایی موجب شد خون سیدالشهدا برای همیشه در تاریخ بشریت زنده بماند.
وی افزود: حرکت زیبای اولیه برای زیارت اربعین اتفاق افتاد و سنگ بنای محکمی برای آزادی خواهان و مظلومان شد.
ساداتی تاکید کرد: این حرکت عظیم می‌تواند به عنوان محور انسجام و اتحاد بین مردم جهان مطرح شود و زیاده خواهی هایی که استکبار جهانی و هم پیمانانش دراقصی نقاط جهان دارند را کمتر کند.
وی با بیان اینکه هیچ الگویی برای بشریت زیباتر از حضرت سیدالشهدا نیست، افزود: اربعین تابلوی زیبای معرفی مظلومیت یک انسان موحد است و امروز آن را مشاهده می کنیم.
ساداتی اضافه کرد: این گردهمایی مسلمانان می‌ تواند درس بیداری، انسانیت در ایثار، شهامت از خودگذشتگی و شجاعت را برای همه انسان هایی که به دنبال یک الگوی موفق هستند را ترویج دهد، چرا که فرهنگ عاشورا مختص شیعیان و مسلمین نیست.
وی با بیان آموزه ها و مولفه های اخلاقی نهضت عاشورا افزود: خلوص، از خودگذشتگی، شجاعت و گذشتن از همه امیال دنیوی برای رسیدن به قرب حضرت دوست از مهمترین مولفه هایی است که به بشریت ارائه می دهد.
همزمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری و همچنین اجرای نمادین حرکت کاروان اسرای دشت کربلا در رباط کریم برگزار شد.
تهرام/7243/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.