علی نجات نورعلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :براساس اعلام مسئولان  ۱۶۰ میلیارد ریال اعتباری خسارت سیل به شهرداری نورآباد اختصاص یافته که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال آن بصورت اوراق بهادار تخصیص یافته است.
 وی افزود: ️خسارت سیل  فروردین ماه سالجاری به شهر نورآباد سنگین بود بطوریکه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی و ابنیه شهری این شهر وارد شد. 
 به گفته وی در جریان سیل اخیر سه دهنه پل ارتباطی ، دیوار حفاظتی مقاوم سازی به طول دوهزار و ۴۰۰ متر، کانال سنگی و کانال سنگی همراه با دال بتنی به طول دوهزار متر  خسارت دیدند.
شهردار نورآباد افزود : این سیل همچنین به  چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع پیاده رو معابر ، یکهزار و۲۰۰ متر جداول سطح شهر،۴ هزار و۵۰۰ مربع زیرسازی معابر و ۶۰ هزار مترمربع آسفالت و ۶۳ هزارمترمربع فضای سبز  خسارت وارد کرد.
 وی گفت : شهرداری نورآباد از شهرداری های کم درآمد لرستان است لذا شرایط این شهر ایجاب می کند تا اعتبارمورد نیاز جهت بازسازی و جبران خسارت وارده  افزایش یابد.
نورعلی به بازسازی پل ارتباطی منصورآباد اشاره کرد و گفت : این طرح که در جریان سیل اخیر تخریب شد برای اجرای طرح بازسازی و تعریض آن بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

**مطالعه آب های سطحی شهر نورآباد 

شهردار نورآباد گفت: با بهره گیری از تجربه سیل فروردین ماه سال جاری و با مطالعه آب های سطحی براساس مدل سازی سیل و جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب، اجرای طرح  های توسعه سه پل منصورآباد، پل کوی پاسداران و پل خیابان شهرداری در برنامه کاری قرار گرفت که خوشبختانه پل منصورآباد در یک اقدام جهادی در کمترین زمان ممکن به بهره داری رسید.
شهر نورآباد با ۷۵ هزارنفرجمعیت مرکز شهرستان دلفان است که در ۷۵ کیلومتری شمال مرکز استان لرستان قرار دارد.
۷۲۷۰/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.