قدرت اله سعادتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از خدمات ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، بیمه برای بانوان خانه دار است که از ابتدای آغاز این طرح تاکنون بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در شهرستان بروجرد تاکنون ۲ هزار و ۲۱۳ نفر از بانوان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند و هر ماه طبق نرخ مصوب شده ۱۲ درصد مبلغ ۱۸۰ هزار تومان و ۱۸ درصد مبلغ ۲۵۰ هزار تومان واریز می کنند.
رییس تامین اجتماعی بروجرد بیان کرد: این مبلغ تنها برای حق بیمه است و برای استفاده از خدمات درمانی علاوه بر مبلغ واریز شده باید ۴۴ هزار دیگر واریز کنند تا از خدمات درمانی این بیمه استفاده نمایند.
سعادتی با اشاره به شرایط سنی برای بیمه زنان خانه دار اضافه کرد: زنان خانه‌ دار از ۱۸ تا ۵۰ سالگی می توانند برای قرار گرفتن تحت پوشش این بیمه اقدام کنند و در ۴۵ سالگی با ۳۰ سال سابقه و ۵۵ سالگی با ۲۰ سال سابقه می توانند درخواست بازنشستگی بدهند.
وی با اشاره به بیمه قالیبافی در بروجرد ادامه داد: بیمه قالیبافی برای افرادی است که فعالیت دارند و شغل آنها قالیبافی است که در اجرای این طرح با واریز حق بیمه، بعد از سالها از خدمات لازم بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: هم اکنون ۸۸۵ نفر در بروجرد تحت پوشش بیمه قالیبافی قرار دارند و بیمه افرادی که شغل آنها قالیبافی نیست قطع شده چرا که متاسفانه برخی از افراد تنها از مزایای این طرح استفاده می کنند و افراد غیر فعال شناسایی و بیمه آنها قطع می شود.
سعادتی یادآور شد: ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان بروجرد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
۷۱۹۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.