حسین حمیدپور در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان از بازنشستگی ۲۰۰ نفر از پرسنل مشاغل سخت شهرداری آبادان طی روزهای آینده خبر داد و اظهار کرد: با تلاش های فراوانی که صورت گرفت و با همکاری سازمان تامین اجتماعی، طی روزهای آینده ۲۰۰ نفر از کارکنان شهرداری شامل مشاغل سخت بازنشسته خواهند شد تا جمع بازنشستگان طی دو سال اخیر به ۴۶۰ نفر برسد.

وی افزود: در میان پرسنل شهرداری، همکارانی در محل کار حضور داشتند که باید پیش از سال ۹۶ و بعد از سال های ۹۲ بازنشست می شدند اما متاسفانه این مهم عملی نشد و هر سال به تعداد آنان نیز افزوده شد.

شهردار آبادان در ادامه گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های کاری ما از ابتدا تلاش برای بازنشسته کردن این افراد بود. دلایل آن هم روشن است زیرا انگیزه و توان لازم برای انجام وظایف را نداشتند و از سوی دیگر پرداخت حقوق آنان، بار مالی مضاعفی به شهرداری آبادان تحمیل می کرد.

حمیدپور یادآور شد: البته مشکلات مالی شهرداری آبادان، کار بازنشسته کردن این تعداد زیاد از کارکنان را با سختی مواجه کرد. پرداخت مبلغ سنوات و حق بیمه این همکاران مبلغ سنگینی بود اما به لطف خدا و تلاش ورایزنی های فراوانی که صورت گرفت و نیز با همکاری مدیران شعب تامین اجتماعی آبادان این اتفاق عملی شد.

وی خاطرنشان کرد: برای حق سنوات ۴۶۰ نفر از پرسنل شامل مشاغل سخت و عادی به حدود ۳۶ میلیارد تومان و برای حق بیمه این افراد به مبلغی نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان نیاز داشتیم. مجموع این مبالغ ۶۴ میلیارد تومان می شود که با آن می توانستیم اقدامات قابل توجهی در سطح شهر رقم بزنیم.

شهردار آبادان گفت: با این مبلغ می شد ۷۰ کیلومتر آسفالت خرید و اجرا کرد و ۶ روگذر و ۱۰ پارک ویژه به بهره برداری رساند اما ما مجبور بودیم پرسنل یاد شده را بازنشست کنیم و چاره ای جز این نداشتیم.

حمیدپور ادامه داد: اینک با تعهدی که به سازمان تامین اجتماعی داده ایم، باید ماهیانه ۲ میلیارد و سیصد میلیون تومان پرداختی به این سازمان داشته باشیم که می توانست صرف عمران شهری و اجرای پروژه های مختلف در سطح آبادان شود.

وی عنوان کرد: با این حال خدا را شاکریم که توانستیم تکریم پرسنل بازنشسته مشاغل سخت و عادی را به جا آوریم و نیز کاری کنیم که طی سال های آینده، بار مالی ناشی از این حجم نیروی انسان(۴۶۰ نفر) برطرف شود تا بتواند برای سایر امور شهرداری آبادان مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار آبادان در پایان ابراز امیدواری کرد: ثمرات این اقدام طی ماه های آینده وارد چرخه ی عمرانی و تسریع در پروژه های مختلف زیربنایی و روبنایی شهری می شود و مردم وشهروندان عزیز حتما اثرات این رویکرد را حس خواهند کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1219571
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.