به گزارش ایرنا، مجید سوری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان افزود: محرومیت زدایی از اهداف اصلی بسیج سازندگی است که در این راستا از ظرفیت خیرین و گروه های جهادی استفاده می شود و در همه حوزه ها و پایگاه های مقاومت، کمیته هایی در این راستا تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: گروه های جهادی و خیرین اقدامات گسترده ای انجام می دهند که طی یک سال گذشته ۱۵۰ منزل مسکونی توسط بسیج سازندگی بهسازی و ساخته شده که از این تعداد ۲۰ منزل مسکونی بدون مشارکت کمیته امداد و بهزیستی و تنها با استفاده از توان خیرین و گروه های جهادی ساخته شده است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم تا پایان امسال بهسازی و تعمیر ۹۶ منزل مسکونی، ساخت ۴۰ منزل مسکونی با مشارکت بهزیستی و کمیته امداد و همچنین ساخت ۲۰ منزل مسکونی با کمک گروه های جهادی ساخته شود که در مجموع امسال ۱۵۶ واحد منزل مسکونی نیز ساخته و تعمیر خواهد شد.

سوری با اشاره به شناسایی خانواده های نیازمند گفت: در این راستا خانواده های نیازمند شاناسایی و طی یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار بسته حمایتی به خانوارهای نیازمند اهدا شده است.

وی بیان کرد: از مشکلات اصلی در مناطق محروم و حاشیه شهر بیکاری است که در این راستا برای افزایش مهارت جویندگان کار به بیش از چهار هزار نفر در حاشیه شهر و روستاها آموزش های مورد نیاز ارائه شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: اهدای ۲۰۰ جهیزیه به نیازمندان، ارائه خدمات درمانی به ۳۰۰ نفر از نیازمندان، اهدای یکهزار قلم کالای مورد نیاز منزل مانند لباس شویی، فرش و جاروبرقی نیز از دیگر اقدامات بسیج و سپاه در شهرستان بروجرد بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت برای ۲۰۰ نفر از جویندگان کار شغل ایجاد شده و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان بی بضاعت تحت پوشش قرار داده شده تا به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازنمانند.

سوی ساخت سه مدرسه، تعمیر ۱۲ مدرسه،   ساخت ۲۰ مسجد و ایجاد ۱۰ کتابخانه را از دیگر برنامه بسیج برشمرد و افزود: هدف اصلی از این پروژه ها محرومیت زدایی و منفعت مردم خصوصا در مناطق محروم را در نظر داریم که با کمک خیرین و گروه های جهادی اقدامات چشمگیری در این راستا صورت گرفته است.

به گزار خبرنگار ایرنا اصحاب رسانه امروز از پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی در روستاهای بخش مرکزی و اشترینان بازدید کردند.

۷۱۹۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.