مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: امروز دشمن با تمام توان بر روی فروپاشی خانواده تمرکز کرده است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، حجت‌الله ناصرپور در نشست بصیرتی خانواده‌های کارکنان تیپ ۲۸۴ شهید رستمی‌ که در سالن سینمای لشکر ۸۴ برگزار شد، با اشاره به برخی از حوادث تاریخی ایران، اظهار کرد: کشور ما در اثر حوادثی مانند جنگ جهانی اول و دوم و قرارداد ترکمانچای سختی‌های فراوانی را پشت سر گذاشت.

وی با بیان این‌که همیشه سرنوشت‌ها با اراده و انگیزه رقم می‌خورد، افزود: با بررسی حوادث تاریخی و علت شکست در آن‌ها می‌بینیم که به‌علت نداشتن انگیزه، روحیه مقاومت و ظلم‌ستیزی وجود نداشته است.

ناصرپور یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت‌ها و پیروزی‌ها در دوران شاهنشاهی را غرور کاذب دانست و گفت: در دوران مبارزات انقلابی، با راهنمایی‌ها و روشنگری‌های امام خمینی(ره) روحیه امید در مردم دمیده شد و همین روحیه باعث ایجاد انگیزه و هدف در ملت شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در ادامه سخنان خود با اشاره به دوران دفاع مقدس، بیان کرد: با وجودی‌که ۴۵۵ شرکت از کشورهای مختلف دنیا از رژیم بعثی عراق حمایت می‌کردند و این کشور را با انواع سلاح‌های پیشرفته تا دندان مسلح کرده بودند، رزمندگان ایرانی با تکیه به قدرت خداوند و روحیه مقاومت پیروز این میدان عظیم شناخته شدند.

وی با بیان این‌که کشور ایران امروز در منطقه و دنیا به‌عنوان کشوری قدرتمند محسوب می‌شود، تصریح کرد: تلاش امروز استکبار جهانی متمرکز بر از بین بردن این قدرت است.

ناصرپور تحول در اساس فکری، عملیاتی شدن اسلام، تحول در ماهیت مبارزه و تحول در کارکرد دین را اساس قدرت کنونی جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: تفکر و گفتمان دینی که امروزه در کشور ما حاکم است برای غرب خطرناک است؛ چراکه این اسلام به منافع آنان لطمه می‌زند.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان سه عامل رهبری، شریعت پویا و مردم را از عوامل ایجاد اتحاد و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: در زمان حضرت موسی(ع)، فراموش کردن شعارهای انقلابی، تنبلی، کنار گذاشتن رهبری یک انسان الهی و گوساله پرست شدن و کفران نعمت کردن، باعث تضعیف انقلاب حضرت موسی(ع) شد که می‌تواند بسیار عبرت‌آموز باشد.

وی با اشاره به جبهه‌گیری‌های مختلف فرهنگی، نظامی، فکری و اقتصادی که با پیروزی انقلاب در سال ۵۷ دشمنان علیه کشورمان گرفتند، گفت: سخت‌ترین و اصلی‌ترین این جبهه‌ها خانواده است که پدر و مادران سرداران اصلی این جبهه هستند و کانون خانواده اصلی‌ترین این پایگاه است.

ناصرپور با بیان این‌که رمز ماندگاری ارزش‌ها، خانواده محور شدن همه فعالیت‌هاست، افزود: دشمن با تمام توان بر روی خانواده تمرکز کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که در خانواده شوهر نگهبان و زن باغبان است، گفت: اگر این باغ مشکل داشته باشد همه زندگی دچار مشکل می‌شود.

وی تکریم‌طلبی، اخم‌گریزی، تحقیرگریزی، تشویق‌طلبی، تهدیدگریزی را از ویژگی‌های عاطفی همه انسان‌ها برشمرد و گفت: حق فرزند است که پدر و مادرشان محبوب باشند و آن‌ها را دوست داشته باشند.

ناصرپور شناخت زیستی روانی، برآوردن نیازها و بهره بردن از بهترین روش‌ها را سه مؤلفه تربیت برشمرد و بیان کرد: تربیت درست فرزندان ایجاد زمینه‌ای برای کسب فضایل توسط آن‌هاست.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.