به گزارش ایرنا، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد در این مراسم گفت: شهرستان بروجرد مهد علم و تمدن است و هیچ کجای ایران به اندازه بروجرد ظرفیت و پتانسیل نخبه پروری ندارد.
عبدالرحیم رحیمی افزود: همزمان در یک برهه از زمان 70 مجتهد و عالم در بروجرد وجود داشته است و این افتخارات را باید قدر بدانیم.
وی اظهار داشت: باید بزرگان بروجرد اثر گذاری خود را در کشور داشته باشند و باعث افتخار باشند، باید با افتخار مسیر و اهداف بزرگان بروجرد را ادامه دهیم تا همچنان بروجرد مهد بزرگان و عالمان باشد.
وی با اشاره به بزرگداشت روز معلم گفت: هیچ شغلی جای معلمی را نمی گیرد، باید آموزش و پرورش بروجرد از نظر مادی و معنوی حمایت شود و این مهم توسط نمایندگان مجلس باید تقویت شود.
فرماندار بروجرد با اشاره به نیاز مدارس بروجرد به نوسازی گفت: جمعیت 55 هزار نفری دانش آموزان، نیاز به مدارس خوب و مدرن دارند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان لرستان نیز در این مراسم گفت: نخبه فردی برجسته و کار آمد است که در عرصه علم و فرهنگ و هنر و غیره فعالیت دارد و باید دارای هوش و خلاقیت ویژه باشد.
حمزه امیری افزود: نخبگان باعث توسعه و پیشرفت کشور می شوند و در جامعه اثر گذار هستند؛ بنیاد نخبگان تلاش می کند افراد مستعد را حمایت کند تا به نخبه تبدیل شوند.
وی اظهار داشت: استاد اوستا از نخبگان و بزرگان کشور بود و فعالیتهای بزرگی در جامعه ادبی ایران داشت.
وی بیان کرد: در شهرستان بروجرد ظرفیت های بالایی از نخبگان وجود دارد که باعث شاخص شدن این شهرستان در کشور شده است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان لرستان همچنین گفت: احترام به نخبگان، احترام به علم و ادب است و تکریم نخبگان باعث غرور و افتخار در جامعه است و تجلیل و تکریم از نخبگان نظیر استاد اوستا الگو سازی برای جوانان است.
امیری افزود: لوح ارج نامه از طرف بنیاد نخبگان لرستان به خانواده استاد مهرداد اوستا در این مراسم اهدا خواهد شد.
همچنین رئیس اداره اموزش و پرورش بروجرد دراین مراسم گفت: بروجرد باید پایتخت ادبیات و مفاخر ایران نامگذاری شود.
محمد مهرافزون افزود: هدف از برگزاری مراسم نکو داشت استاد مهرداد اوستا معرفی مفاخر و مشاهیر و ادیبان بروجرد در عرصه های مختلف فرهنگی و ادبی است.
وی با بیان این که دانش آموزان بسیاری از مفاخر کشور را نمی شناسند،تاکید کرد: پیوند نسل جوان با تاریخ کهن ایران زمین لازم است.
به گفته مهرافزون: آموزش و پرورش بروجرد قدمت 120 ساله دارد و به همین خاطر موزه مفاخر علمی و ادبی در دبیرستان تاریخی امام(ره) برپا خواهد شد.
رئیس اداره اموزش و پرورش بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای ظرفیت های غنی علمی و ادبی است که باید این ظرفیتها شناسایی و معرفی شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا رحمانی یاراحمدی با نام هنری مهرداد اوِستا زاده ۲۰ بهمن ۱۳۰۸ بروجرد است که در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۰ در تهران دار فانی را وداع گفت، وی نویسنده و شاعر معاصر ایران بود، اوستا علاوه بر شاعری، در زمینه فلسفه، موسیقی و ادبیات فارسی نیز فعالیت داشت.
7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.