به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز سه شنبه در این مراسم بیان کرد: استاد میرعلی صادق موسوی نماد فرهنگ، هنر و اخلاق در منطقه ماکوست.
حجت الاسلام ناصر خدایاری به آثار این شاعر گرانقدر از جمله ترجمه فارسی 'حیدربابایا سلام ' استاد شهریار اشاره کرد و افزود: ترجمه اثر بی نظیر استاد شهریار جرات و جسارت بالایی می خواهد که میرعلی صادق موسوی با خلاقیت بالا از عهده این کار برآمد.
وی با اشاره به اینکه پاسداشت وطن و پاسداری از کیان ایران اسلامی از مشخصه های مهم شعرهای این شاعر ماکویی است، اضافه کرد: استاد میر علی صادق موسوی از سرمایه های فرهنگی، مادی و معنوی این شهرستان است .
معاون فرهنگی، هنری و گردشگری منطقه آزاد ماکو نیز در این مراسم از استاد 'حامد ماکویی' به عنوان سرمایه گرانقدر فرهنگی منطقه نام برد و افزود: آثار این شاعر بلند آوازه علاوه بر کشور در خارج از مرزهای ایران طرفداران زیادی دارد .
حسین حمزه لو با تاکید بر قدر دانستن شاعران منطقه، ادامه داد: منطقه ماکو در شمال آذربایجان غربی جایگاه و خاستگاه بسیاری از شاعران و فرهنگ دوستان بزرگ است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم 9 نفر از شاعران و ادیبان منطقه اشعار و مطالب ادبی خود در رابطه با آثار و اشعار استاد میرعلی صادق موسوی به حاضران ارائه کردند .
میر علی صادق موسوی در سال 1308 درخانواده ای هنرمند در شهر ماکو متولد و در این شهر به تحصیل پرداخت و بعد از اخذ مدرک تحصیلی دیپلم به عنوان معلم در مدارس این شهر به ارائه خدمت پرداخت.
این شاعر ماکویی بعد از 22 سال خدمت در شغل معلمی به عنوان رئیس اداره فرهنگ و هنر ماکو در قبل از انقلاب به مدت 32 سال مشغول خدمت شد و در سال 1358 هم به افتخار بازنشستگی نائل آمد .
از این شاعر بیش از 10 جلد کتاب از آثار و اشعار به چاپ رسیده است که از مهمترین آنها می توان به خاطره لر ، حامد ماکوینین غزلری، ترجمه حیدر بابا به فارسی و رباعیات اشاره کرد.
ماکو با بیش از 94 هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.