جلال قلعه شاخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد از طریق صندوق هنرمندان و نویسندگان در حوزه های هنرهای تجسمی، سینمایی، موسیقی، نمایش و ادبی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه 34 نفر از این هنرمندان در سال جاری بیمه شدند، افزود: از این تعداد، 27 نفر از شهرستان سنندج، 2 نفر از بیجار، 2 نفر از قروه، یک نفر از مریوان، یک نفر از دیواندره و یک نفر هم از دهگلان هستند.
قلعه شاخانی با تاکید بر معرفی و شناسایی هنرمندان و نویسندگان شهرستانی تاکید کرد: ادارات شهرستانی می توانند در اسرع وقت نسبت به معرفی هنرمندان فاقد بیمه اقدام کنند تا نسبت به برقراری بیمه تامین اجتماعی آنها اقدام شود.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت امنیت شغلی اهالی فرهنگ و هنر یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق حقوق شهروندی، پوشش بیمه اصحاب فرهنگ و هنر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه‌ ای با سازمان تامین اجتماعی منعقد شده که به موجب آن، همه اهالی فرهنگ و هنر واجد شرایط می‌ توانند از مزایای آن استفاده کنند.
وی گفت: نبود بیمه تامین اجتماعی در سن کهولت یکی از دغدغه‌های همیشگی هنرمندان و پیشکسوتان اهالی فرهنگ و هنر بود که با تدابیر صورت گرفته همه هنرمندان می توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.
قلعه شاخانی اظهار داشت: هنرمندان سرمایه اجتماعی، هویت تاریخی و ملی و عامل پیش برنده توسعه کشور محسوب می شوند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.