حمیدرضا کرموند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ساعات اولیه سیلاب آب شرب شهرهای پلدختر و معمولان قطع و خطوط انتقال آب تخریب شد که به صورت موقت وصل و اکنون وضعیت پایداری در خصوص تامین آب در این شهرها وجود دارد.
وی افزود: به دلیل اینکه خط انتقال موقت آب در این 2 شهر نمی تواند محکم و دایم باشد در حال نهایی کردن خط انتقال اصلی آب هستیم که بتوانیم از از حالت موقت مطلوبت تر باشد.
وی ادامه داد: باید مطالعات دقیق تر شود تا مشکلی برای خط انتقال ایجاد شده بوجود نیاید و امیدواریم تا پایان تابستان عملیات اجرایی خط انتقال اصلی آب به پایان برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: همچنین در شهر معمولان تاسیسات به شدت آسیب دیده و به دنبال ایجاد تامین آب پایدار هستیم.
کرموند اضافه کرد: هدف اصلی شرکت آبفا لرستان در طرح ها و برنامه ریزی های جدید، تامین آب و ایجاد خطوط انتقال دوری از حریم رودخانه ها و جلوگیری از حوادث مانند سیلاب است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، درود، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.