به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده لرستان با اشاره به حجم گسترده تولید آب در لرستان و مهار نشدن منابع آبی افزود: در هر جای استان که نیازباشد سد احداث می کنیم.
وی اظهار داشت: با تمام شدن سیل و پیامدهای آن درکشور از جمله خوزستان و لرستان، بررسی های لازم در خصوص رواناب ها و وضعیت منابع آبی با همکاری استاندار لرستان انجام و در صورت لزوم تخصیص های جدید داده می شود.
وی با تاکید بر اینکه مباحث تخصیص آب به صورت کارشناسی دنبال می شود گفت: پس از بررسی های لازم هرجا لازم باشد سد احداث خواهد شد.
وزیر نیرو تصریح کرد: شبکه آب و برق 2 هزار و 400 روستای کشور از سیل امسال خسارت دیده که سهم لرستان از این تعداد 800 روستا بوده است.
اردکانیان ادامه داد: علیرغم اینکه خسارت سیل به زیرساخت‌های لرستان به ویژه در شبکه‌های آب و برق بسیار سنگین است اما بسیاری از این شبکه‌ها ترمیم شده و این خدمات به مردم سیل زده ارائه می شود.
وی همچنین از روستاهای حاشیه سد سیمره که به علت بالا آمدن در محاصره هستند هستند اظهار داشت: به دستور رئیس جمهوری مطالبات این روستاییان تا سه ماه آینده پرداخت می‌شود.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.