به گزارش روز دوشنبه ایرنا ابه نفل از روابط عمومی پست‌بانک ‌ایران، بهزاد شیری ضمن تشریح خدمات این بانک برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان کشور اظهار داشت: 2 دستگاه خودپرداز سیار درمحل ایستگاه نیروی انتظامی شهر پلدختر و یک دستگاه ثابت در شعبه مرکزی و یک دستگاه ثابت نیز در باجه بانکی موسوی این شهر مستقر شده و خدمات بانکی را ارائه می‌کند.
وی بیان کرد: شعب و باجه‌های روستایی این بانک در استا‌ن‌های سیل‌زده برای تامین نیازهای بانکی مردم، آماده خدمت‌رسانی هستند و بسترهای الکترونیکی این بانک نیز خدماتی از قبیل موبایل بانک، اینترنت بانک به مردم ارائه می‌کنند.
شیری اضافه کرد: از لحظه وضع سیل درمناطق مختلف کشورهمکاران پست بانک ایران به طور خودجوش علاوه بر جمع‌آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مناطق سیل‌زده برای ارائه خدمات ویژه به این مناطق اعلام آمادگی کرده‌اند و تمهیدات این بانک برای کمک به بازسازی، ایجاد اشتغال و رونق تولید این مناطق درنظر گرفته شده است.
وی در پایان ادامه داد: طبقه دوم ساختمان پست بانک شهرستان پلدختر به عنوان ستاد اطلاع‌رسانی برای خبرنگاران و توزیع دستگاه‌ POS سیار و مراسلات پستی تعیین شده و همه امکانات برای کمک‌رسانی به سیل ‌زدگان دراختیار آن‌هاست.
در اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد ستاد مدیریت بحران استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.