به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد افزود: با توجه به زلزله خیزبودن بسیاری از مناطق روستایی و به منظور مقاومت سازه ها در برابر بلایای طبیعی، بهسازی منازل مسکونی فرسوده و آسیب پذیربافت روستایی باید مورد توجه اساسی مردم و بنیاد مسکن شهرستان ها قرار گیرد.
وی با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن، یکی از راههای خدمت رسانی مناسب به مردم را تشکیل و تقویت دفاتر نمایندگی بنیاد مسکن در بخشهای مختلف استان عنوان کرد.
فرخزاد، تعداد منازل مسکونی در استان را 86 هزار واحد عنوان کرد وادامه داد: تعامل بیشتر بنیاد مسکن با دهیاران می تواند زمینه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را فراهم کند.
وی همچنین گفت: ایجاد خانه های امن روستایی و مقاوم در مقابل سیل و زلزله بسیار حیاتی است چرا که اگر نتوانیم در این زمینه خوب عمل کنیم خطر جانی و مالی روستاییان را تهدید می کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص ساخت و سازهای روستایی فعالیت خوبی داشته اما برای اجرای دقیق و نظام مند طرح های مقاوم سازی نیازمند اعتماد سازی بیشتر مردم مبنی بر استفاده از خدمات مهندسی بوده و با توجه به شعار سال در حمایت از کالای ایرانی، استفاده از مصالح بومی و توجه به نمای ساختمان و زیبایی آنها نیز مهم است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.